Ja anders zei ik het niet. Kijk maar wat jij schrijft en wat ik schreef. Expost host. Alle poorten worden geforward, dat is wat ik ook schreef toch?
We praten immers over een consumenten apparaat.
Ja precies, daarom hou ik het daar ook op, we gaan hier niet over professioneel praten want dat gebruiken we niet.
Ik begrijp ook totaal niet waarom je zegt dat dit "moeilijk maar niet onmogelijk" is. Het is veel eenvoudiger een router achter router zo aan het werk te krijgen dan de tweede router te configureren zodat hij als switch werkt.
Dat maakt zaken wel uiteindelijk eenvoudiger, maar de configuratie is lastiger.
Neen dat zie ik niet. En als je gaat tellen van buitenaf wordt het ip toch altijd 1x veranderd naar intern. Dus dat moet je feitelijk niet meetellen.
Er is sprake van dubbele NAT maar dat is normaliter geen enkel probleem of vrij zelden als je dat goed doet.
Ik heb jarenlang zo gewerkt, inclusief zowel gewone servers alsook game servers op mijn netwerk. En heb het ook zo op diverse plekken geconfigureerd in het verleden.
Tevens kan UPNP ook roet in het eten gooien,
Een beetje slimme sysadmin zet dat uit. Als het goed is staat dat standaard tegenwoordig ook uit in modems want dat is gewoon een veiligheidsrisico.
Als je per sé met uPnP wilt gaan werken kun je beter een switch gebruiken dan een router.
Het is een beetje ingewikkelde constructie
Niets ingewikkelds aan, het is heel eenvoudig.
Je ziet dat
@the matrix het ook zelf gewoon kan maken, als het ingewikkeld was had ie er meer moeite mee gehad.
Er zijn trouwens wel meer redenen om een eigen router er tussen te laten. Bijv. in mijn geval zit er een complete telefonie setup in. Daarnaast kan een ISP wel eens zo'n modem resetten, ben je lekker al je instellingen kwijt. Ook mijn eigen wifi is een stuk beter dan die van mijn ISP.
Dus het is niet een kwestie van "of die of die is overbodig en kan er tussen uit", het kan een bewuste keuze zijn.
Het enige euvel is dat er geen bridge mode mogelijk schijnt te zijn in die Nokia.
Als je met mij over netwerk een boompje wilt opzetten kunnen je daar rustig een aparte thread over opzetten. Dan blijft deze ook schoon.