Overzicht extra kosten per energieleverancier voor zonnepaneelbezitters.

De meeste mensen leveren extra 1000KW terug op jaarbasis buiten het gebruik.
Da's een tientje..

Het tabel klopt volgens mij niet. KWh is kilowatt/uur en geen kilowatts aan totaal geleverde stroom.
KWh is een maateenheid voor een koelkast of zo.
 
kWh is een energie gegeven dus het is wel degelijk kilowatt uur.
kWh is gebaseerd op het aantal kW per jaar. en is een beetje verwarrend
Beter was het om verbruik op jaarbasis in kW weer te geven dat dan wel.

Stel je hebt een koelkast die 0.2 kW vermogen heeft dan verbruikt die 0,2kW/h

Meestal wordt voor een koelkast bv 150kWh op jaarbasis opgegeven. Reken dan zelf maar het kW/h uit.
 
Laatst bewerkt:
Stel je hebt een koelkast die 0.2 kW vermogen heeft dan verbruikt die 0,2kW/h
Was dit voor gel*l..
Verbruik is een x aantal kw
Als dat ding dan een uur gedraaid heeft heeft ie x kw/h verbruikt.
Of wou je minuten gelijk trekken met een uur?
 
Als een apparaat 150KWh gebruikt, dan trekt dat ding het gehele stroomnet vacuum in de stad! :biggrin:
Dan zou het 150W zijn, ofwel 150wh ofwel 3300W per dag en op jaarbasis eh...veel KW.

Wanneer een huishouden 1500KWh op jaarbasis het net in stuurt, dan is dat voor 24/7/365 een bepaalde hoeveelheid stroom wat teruggeleverd wordt, wat dus niet mogelijk is.
De tabel zou 1500KW totaal teruglevering op jaarbasis moeten aangeven, wat @the matrix dus al zei.

Enfin, geheel offtopic natuurlijk. :)

Normaliter kreeg een huishouding voor 1000KW extra teruglevering 1000KWx7 cent terug. 70 euro.
Nu moet daar 2 tientjes voor worden betaald, dus dat is een "verlies" van 90 euro per jaar, of 6 euro in de maand.
...dus een maandje de zonnepanelen uitzetten voldoet dan, of een paar panelen opofferen.
 
Laatst bewerkt:
Als dat ding dan een uur gedraaid heeft heeft ie x kw/h verbruikt.
Wanneer dat ding 150W verbruikt en een uur heeft gedraaid, dan heeft dat ding over de gehele dag 150Wh verbruikt.
...eh, denk ik... Ik weet het niet meer en ga denk ik maar slapen.
Momenteel heb ik de energie van twee boterhammen/h verbruikt door hier over na te denken. .. 2Bh
:biggrin:
 
Laatst bewerkt:
De meeste mensen leveren extra 1000KW terug op jaarbasis buiten het gebruik.
Da's een tientje..
Ehh, goed lezen is schijnbaar moeilijk gaat niet over wat je extra terug levert op jaarbasis buiten je gebruik maar over wat je in totaal terug levert op jaarbasis. Phhh ik stop ermee, je heb helemaal gelijk, kost maar een tientje, dus maak je niet druk, ik heb in ieder geval mijn best gedaan om het goed uit te leggen
 
Laatst bewerkt:
Je hebt het goed uitgelegd maar heb het denk ik niet begrepen.
Wanneer een gezin 3000KW opwekt en maar 2000KW heeft gebruikt, dan is 1000KW "over" waar normaliter 7 cent voor werd verkregen en nu dus 20 euro kost.

...toch?
Of wil je soms beweren dat er betaald moet worden over de gehele 3000KW wat de zonnepanelen hebben opgewekt?
 
Ehh, goed lezen is schijnbaar moeilijk gaat niet over wat je extra terug levert op jaarbasis buiten je gebruik maar over wat je in totaal terug levert op jaarbasis. Phhh ik stop ermee, je heb helemaal gelijk, kost maar een tientje, dus maak je niet druk, ik heb in ieder geval mijn best gedaan om het goed uit te leggen
 
DrZ zie mijn posting om 15.33, denk dat het dan toch zeer duidelijk is en lees gewoon HEEL die vergelijkingstool eens door.
 
wat moet je dan nog uitrekenen

De vraag was 150kWh op jaarbasis wat verbruikt dan de koelkast per uur. =(kW/h) 150000/365/24 = 17 watt/h (17 watt per uur) of 411W per dag
Handig voor gebruik van een wattmeter.

Schijnbaar lezen enkelen miet wat er staat en verwarren kWh met kW/h
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vandaag een mail ontvangen van mijn leverancier wat er per 1 juli voor mij gaat veranderen:

Je nieuwe tarieven en terugleverkosten
Enkeltarief per kWh
huidig tarief€ 0,33812​
nieuw tarief €0,26522​



Je nieuwe tarieven en terugleverkosten
Teruglever-
kosten 1.501 t/m 1.750 kWh
per maand
€ 0,-​
€ 17,61​



Je nieuwe tarieven en terugleverkosten
Gas
Tarief per m³
Huidig tarief
€ 1,32803​


Nieuw tarief

€ 1,28009​



Je nieuwe tarieven en terugleverkosten

Je gaat terugleverkosten betalen​


Je hebt zonnepanelen en wekt hiermee groene stroom op. Dat is nog steeds een slimme investering geweest, die zichzelf terugverdient.
Toch moeten we iets gaan veranderen. Veel huishoudens gebruiken niet direct alle stroom die zij opwekken. Daardoor raakt het stroomnet overvol en dat kost veel geld. Ook klanten zónder zonnepanelen betalen hiervoor. Daarom verdelen we deze kosten vanaf nu anders: klanten mét zonnepanelen gaan terugleverkosten betalen.
Terugleverkosten is een nieuw onderdeel op de energierekening. Hierbij kijken we naar je verwachte teruglevering. Dit nemen we dan mee in je termijnbedrag advies. Je definitieve terugleverkosten hangen af van hoeveel stroom je in totaal op je jaar- of eindrekening hebt teruggeleverd.​
 
De vraag was 150kWh op jaarbasis wat verbruikt dan de koelkast per uur.
Je stelde dezelfde vraag want je vroeg om zelf maar het kW/h uit te rekenen terwijl dat er al staat.

Schijnbaar lezen enkelen miet wat er staat en verwarren kWh met kW/h
Schijnbaar weten sommigen niet dat dat dit exact hetzelfde betekent. :biggrin:

Wat jij uitrekende was trouwens Watt per dag en niet Kilowatt per uur wat je vroeg. ;)
 
@freggel1 Dan heb ik het goed en is mijn berekening inderdaad juist en snap ik het nu.
Alleen is het dan voor jou ook zo dat het gewone electra tarief omlaag gaat net als voor iedereen.
 
Dus als je goed leest. Klanten van het energiebedrijf met een variabel energiecontract gaan vanaf 1 juni terugleverkosten betalen voor de stroom van hun zonnepanelen die ze terugleveren aan het stroomnet. Het gaat daarbij om álle stroom die ze opwekken, maar niet direct verbruiken. Hoe minder stroom een zonnepaneelbezitter teruglevert – en dus direct verbruikt – hoe lager de terugleverkosten. Schaal die ze hanteren staat eronder.
 
Wanneer dat ding 150W verbruikt en een uur heeft gedraaid, dan heeft dat ding over de gehele dag 150Wh verbruikt
Uiteraard maar dan staat er geen K voor
Of je rekent die watt ff om naar Kw.
Zoals @the matrix het verwoord komt het over als dat een apparaat 24 uur per dag dat vermogen verbruikt.
Neem aan dat een koelkast af en toe de pomp uitzet dus dat verbruik is eigenlijk fictief
Das het gemiddeld verbruik volgens de fabrikant en we weten allemaal hoe die aan de gegevens komt.
 
Het gaat daarbij om álle stroom die ze opwekken, maar niet direct verbruiken. Hoe minder stroom een zonnepaneelbezitter teruglevert – en dus direct verbruikt – hoe lager de terugleverkosten.
Heletijd mijn vraag
In dit geval gaat de terugleverings kosten voor salderen.
 
In dit geval gaat de terugleverings kosten voor salderen.
Volgens mij is er geen voor en na. Salderen is gewoon wat je zelf verbruikt.
Terugleveringskosten worden berekend aan de hand wat je extra op het net gooit en waar je dus die 5 cent per kWh voor krijgt.
Alleen dat is dan peanuts gezien het maandbedrag wat je daarvoor moet betalen vele malen hoger is.
 
Euh.. salderen is het wegstrepen van het opgewekte NIET direct verbruikte elektriciteit tegen het verbruik van elektriciteit uit het net.
Dus als er terug lever kosten zijn gaat dat dan over het totaal terug geleverd of pas NA het salderen
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan