- Waarderingsscore
- 190
- Punten
- 63
Black Tiger zei:Een NAS is zeker prettiger om mee te werken en kan ook veel meer. Vandaar dat ik even wat doorgespaard heb en toen een NAS genomen.
Ik had dat ook liever gedaan maar ik moest snel mijn back-ups kwijt en Mybook was net in de aanbiedingen voor een schappelijke prijs. Een NAS zou ook 4X zo duur zijn geweest. Ik heb er nu 2 met een scheiding tussen documenten, foto's en back-ups van email en op de andere meer voor de software en back-ups van mijn PC's. 1 is ouder en daarvan is de software gewijzigd. Mocht er ??n crashen dan ben ik niet alles kwijt.
Black Tiger zei:Nee hoor, hoezo te laat om te corrigeren? Je hebt het toch gecorrigeerd?Eigenlijk is het nu te laat om dit nog te corrigeren maar ik hoop dat je begrijpt dan ik daarom extra voorzichtig ben om op 2 PC's met dezelfde accounts in te loggen?
Yip, die stappen heb ik al door lopen maar ondanks dat ik nu lokaal inlog krijg ik soms de melding dat mijn MS accounts gecontroleerd moeten worden. Ik kan me ook niet voorstellen dat MS als je eerst W10 met een MS account installeert en daarna lokaal gaat inloggen dit niet monitort. Immers sommige apps die je uit de store installeert blijven gewoon gekoppeld aan je MS account.
Black Tiger zei:Maar eerlijk gezegd begrijp ik niet waarom je voorzichtig bent om op 2 pc's met dezelfde accounts in te loggen.
Perse nodig is het ook niet. Je kunt ook gewoon shares aanmaken waar je iedereen leestoegang op geeft en dan zou je die van de andere computers ook moeten kunnen benaderen.
Zo benader ik ook shares op de pc van m'n dochter, want vroeger had ik daar wel een account op, maar die heeft nu mijn oude pc en die is vers geinstalleerd dus geen account meer van mij op.
Het gemak is dat als ik inlog met ??n admin account op een PC ik dan makkelijker bij de user map kan komen zonder eerst bestanden naar een aparte gedeelde map te slepen. Ik kan natuurlijk een extra account aanmaken op admin niveau maar als het met ??n account kan dan kies ik hier liever voor.
Ik ga het zo testen met die wijziging in het register en als dat werkt dan is mijn wens in vervulling gegaan.
Black Tiger zei:Nachtrust zonder malen? Phuu... hopelijk. Drukke nacht vannacht.
V.w.b. de support graag gedaan!
Goedemiddag goed geslapen na een drukke nacht.