in sommige keys moet je ook helemaal niks wijzigen omdat je de gevolgen ervan niet kan overzien als je hem verwijdert.
Nee precies, maar soms zit daar ook malware in verstopt. Malware Bytes en ADWCleaner verwijderen wel eens dit soort keys. En juist hierom gebruik ik ook graag Your Uninstaller Pro om programma's netjes te deinstalleren want die vindt er vaak ook van deze.
Daarnaast geeft CCleaner bij opruiming van dit soort regels er naast wel aan waar ze van zijn en dan kun je ze dus wel gewoon verwijderen.
Handmatig zou ik dat nooit doen omdat je geen flauw idee hebt waarmee je bezig bent. Maar dit hele stukje ging er dan ook om dat resten verwijderen met CCleaner in het register vaak toch de dingen net iets schoner kan krijgen dan handmatig.
Los daarvan probeer ik dat zo zelden mogelijk te doen. Is normaliter ook niet meer echt nodig want ongebruikte registersleutels worden tegenwoordig gewoon overgeslagen door Windows.
V.w.b. Wordpress kan ik me dat wel voorstellen. Het is heel leuk om te doen. Updaten kun je automatisch doen vanuit Wordpress zelf tegenwoordig. Stelt niets meer voor. Maar als er iets mis gaat is het een ander verhaal, dan moet je wel een beetje kennis hebben. Of in elk geval een backup zodat die terug te zetten is als er iets mis zou gaan.
Er zijn ook hosting pakketten te vinden bijv. bij Vimexx, speciale Wordpress hosting voor 2,45 per maand en dat is dan inclusief max. 7 backups per dag. Wat wil een mens nog meer he.
Als iemand met een bedrijfje jou daar echter steeds voor gaat inzetten kan het inderdaad wel als een plicht gaan voelen als er regelmatig veranderingen zijn, dus dat is wel iets om over na te denken inderdaad.
Maar wat ik bedoelde is dat ik je wel iets regelen kon voor je zelf om mee te spelen, gewoon wat te oefenen en hobbyen, dat aanbod blijft staan.
Oh raar, die regel met die setting had ik totaal niet gezien. Vreemd dat is me recent nog al eens gebeurt. Hopelijk is het alleen de leeftijd en geen gekke dingen.
Onveilige gast aanmelding via groepsbeleid aanzetten??? Dat doe ik dus -nooit- en is ook niet nodig. Dat moet gewoon op andere manieren nog kunnen. Helaas heb ik geen MyCloud maar ik heb totaal geen problemen met apparatuur hier thuis te benaderen, inclusief de satelliet ontvanger waar ik geen account op heb maar die gewoon op Samba werkt.
Rommelen in groepsbeleid echt het laatste wat ik zou doen en inderdaad alleen als ik er echt niet meer uit zou komen. Vraag ik me af of het dan niet beter is om gewoon een actief gast account op je pc te maken.
Maar dat terzjide. Als jij je daar happy mee voelt moet je dat natuurlijk gewoon doen.
Ik puzzel liever wat verder dat ik het op de normale wijze aan de praat krijg zonder beleid te wijzigen in verborgen systeem instellingen.
De NAS systemen kunnen misschien beter ontwikkeld zijn maar er zijn ook nog 2 andere services die men kan aanzetten en ook bedoeld zijn ter vervanging van smb eigenlijk.
Eigenlijk vreemd want Western Digital bestaat al sinds het begin der tijden van computers zo'n beetje, dus die zouden op zijn minst zo goed moeten zijn als een NAS op dat gebied. Van de andere kant.... dat hoeft niets te zeggen. Netgear was bekend van routers. Nu waren dat niet de beste maar oke, dat is toch netwerkverkeer. En ik weet niet hoeveel klachten ik al niet gelezen heb over de iets oudere Netgear Readynas systemen dat die vanuit Windows niet te benaderen waren, inclusief Windows 7, dus tja.
En van weer een andere kant dus heel raar omdat een satelliet ontvanger zelfs alleen maar samba heeft zonder enige vorm van accounts. Wat doet een WD dan nog anders? Da's weer interessant eigenlijk.
Ik zal je er verder dan ook niet scheef over aankijken omdat ik geen Mybook heb om mee te testen.