"Vrije satelliet ontvangst in Europa".

Bedankt voor het plaatsen van het bericht bij satplaza! ;)

Voor degenen die niet weten waar het te vinden is, klik bij @satwatcher op zijn "www" daar kun je eventueel ook nog reacties achterlaten.

Het bericht:

Op diverse Europese satelliet internetforums is een aktie begonnen om bij de Europese Unie een gesprek te starten over het kunnen afsluiten van abonnementen op Europese satelliet betaal televisieproviders door heel Europa heen. Op dit moment is het bijvoorbeeld voor een Nederlander alleen maar mogelijk om een abonnement te nemen op de Nederlandse satellietprovider Canal Digitaal en niet op andere Europese satellietproviders als het Duitse Premiere of het Engelse Sky Digital. De satellietforums hebben inmiddels contact met een beleidsmedewerker in de kringen van de Europese Unie welke dit initiatief ondersteunt. In Nederland wordt de aktie het meest geconcentreerd op het satellietforum Duckfiles. In de berichtgeving op deze internetsite valt steeds het laatste nieuws over de aktie te lezen. Men kan dit bereiken door hier te klikken.

Al eerder nam Max van den Berg, zetelend in het Europees parlement namens de PvdA, deze problematiek al eens te sprake. In janauri van dit jaar opperde hij al dat er Europese regelgeving zou moeten komen om het mogelijk te maken dat mensen zonder belemmeringen tv-programma?s kunnen ontvangen uit de ene Europese lidstaat, terwijl ze in een andere lidstaat van de Europese Unie wonen. Van den Berg waarschuwde wel dat dit op een langere termijn het doel zou moeten zijn en dat een snelle oplossing van deze problemen niet echt voor de hand ligt.

Van den Berg werd gewezen op problemen van Nederlanders die 100 meter in Duitsland wonen en geen Nederlandse zenders kunnen ontvangen. ?Terwijl zij wel zonder problemen andere buitenlandse zenders konden bekijken, bleek voor de Nederlandse satellietzenders een digitale schotelantenne nodig en een smartcard. Maar die smartcard moet in Nederland geactiveerd worden, waarbij het noodzakelijk is dat je een postadres in Nederland hebt.?

Van den Berg: ?Dat is natuurlijk een constructie die in het grenzeloze Europa, waarin mensen vrij zijn te wonen waar ze willen, onnodige grenzen opwerpt. De Europese Commissie geeft aan dat ze het daarmee eens is. Letterlijk staat in het antwoord: ?Deze situatie baart ons zorgen, te meer omdat zij in strijd is met het vrije verkeer van diensten op de interne markt, waarvan de Europese burger moet kunnen profiteren?. Voor de Europese Commissie vallen tv-uitzendingen ook onder het vrije verkeer van diensten.?

Middels berichtgeving op diverse Europese satellietinternetforums zal nu worden geprobeerd de druk op de Europese Commissie op te voeren om de gesprekken over dit onderwerp in een stroomversnelling te laten geraken.

?2005 Satplaza Weblog

Popularity: 10%

Ik heb zojuist een email verstuurd aan de Satellietgids, eens kijken wat het antwoord is op de vragen die ik gesteld heb, en of men er aandacht aan wil besteden in de gids...

Ook zijn er berichten verstuurd naar dutchmedia en dutchsat ook hier ben ik benieuwd hoe men reageren gaat.

@Nummer10 ook naar hoppers en tele-satellite is de mail verstuurd. ;)

Als er antwoorden komen, dan plaats ik ze hier wel.

Perfect.

Je hebt zeker nog vakantie???

;)
Nr.10

Originally posted by Nummer10
Perfect.

Je hebt zeker nog vakantie???

;)
Nr.10

Nee geen vakantie meer, maar beloftes gemaakt, om mezelf in te zetten voor dit goeie plan. ;)

En dat kost nu eenmaal de nodige tijd. :biggrin:

Trouwens nog steeds geen aanmeldingen voor de spaanse of franse vertalingen.

Dear All,

I want to say something about a friend of my, he did made a pps presentation in Bruxelles about opening the borders from europe for a nationfree receiving from signals from the various providers from own nations that means the a dutchman should be able to connect and does his payment from the country where he is living at that moment, wich also mean for the foreigner who live here to be able to do their payments and receive the package from the fatherland. Wich with the current laws is impossible do to but the parlement in Bruxelles is agree to listen to this problem and maybe is willing to fix the problem with a europian law. So we my friend en me want to ask u are u willing to sign a petetion. So that we can make our point clear for us and other vieuwer in europe to Bruxelles.
We where suprised that Sky Uk was willing to create a europian package but untill so far there was no space to negiociate further cause of other nations around.

My friend did pay untill so far outoff his own pocket all his research we don't ask money offcourse just your support and help to create a good letter to the dutch goverment we have to make a start somewhere i think so that we are a step further for all europians. To receive images from the homeland to our country and the otherway around offcourse.

I do have allready some ducuments to help us a little bit further that will be shared after our actions with the helps from u vieuwers and members.

Waiting for ur reaction i sign with hope.

Pikkie

Deze staat nu ook op diverse sites
met dank aan vrouwtje...lol

ik heb intern bij TVSatellite er ook al even wat aandacht op gevestigd maar dat mailtje kan natuurlijk nooit geen kwaad :)

Stand van zaken tot nu toe vandaag email gehad van advocaat om zo snel mogelijk alle stukken op te sturen.

Ik ga dit dan ook zo snel mogelijk doen.

Wat betreft onze zuiderburen jullie zullen ook moeten starten om jullie regering wakker te maken voor free europa tv...

Dus volg dit neem stukken over en organiseer zoveel mogelijk mensen ik hoop begin september met de petitie te komen...

heya allemaal
zit met vol bewondering de postings te lezen
ik vind zelf dat dit wat meer in de media gebracht mag worden
ik noem een voorbeeld : het tv programma van de ncrv man bijt hond :
Man bijt hond biedt de mogelijkheid uw eigen filmpje op televisie te vertonen. Heeft u thuis bijvoorbeeld de uitvinding liggen waar iedereen op zit te wachten, bent u boos dat de groene kikker uit uw buurt verdwijnt of heeft u gewoon het liefste kind van de wereld en kunt u dat laten zien?
Maak een filmpje van precies 1 minuut.
http://www.manbijthond.nl

het is maar en sugestie er zijn opzich ook wel lokale omroepen zoals AT5 die hier ook wel wat tijd aan kunnen besteden.
ook is het opzich wel mogelijk lijkt me hier 1 pagina over te maken in plaats van diverse forums
ik zit hierbij te denken aan urls als www.europa-tv.nl / com
of eventueel www.free-europa.tv
opzich is er qua registratie en eventuele hosting best wat te regelen.
ik zou zeggen ga hier zeker mee door dat balletje moet door blijven rollen.

--
heb even zitten kijken en
free-europe.tv is available!
$ 50.00 / year
dus opzich zijn dat de kosten niet.

Nou voor een domeinnaam vind ik dat zelfs erg duur moet ik zeggen. Of het moet zijn dat er nog iets van webspace en hosting bij zit.
Maar oke dat mag de pret niet drukken.

Het idee is wel goed, ik was bijv. zelf ook aan het denken als programma's met een politieke invloed. Bijv. Nova want die hebben ook aandacht besteed aan die paar man die via een rechtszaak die 10% verlies van de euro wisseling wilden gaan terugvorderen bijv.
Of Netwerk als actualiteiten programma, want er zitten toch veel meer mensen met het feit dat dit eigenlijk een blokkade is in het vrije Europese handelsverkeer.

En ik wil ook gerust die media schrijven, maar ik heb op dit moment zoals al eerder gezegd, De satellietgids, en Tele-satelliet geschreven en nog drie internetsites...

Een ander mag gerust een mail sturen naar 1 van die sites, in overleg graag, maar ik zelf wil eigenlijk eerst de antwoorden van bovengenoemde afwachten, en wellicht Pikkie het antwoord van de advocaat die hij heeft ingeschakeld, ik laat het woord even aan hem... ;)

En het idee voor een website hierover is ook een goede, maar de ruimte die hiervoor nodig zou zijn, is intussen ook al aangeboden dus dat zit wel goed, maar ook daarvoor waarschijnlijk eerst even de petitie afwachten en tot dat George M terug is van zijn "conferentie" die hij heeft....

@Black Tiger en @Pikkie, ik heb zojuist een email getypt gericht aan "Nova" maar voordat deze verstuurd gaat worden eerst graag jullie antwoord op de mail die jullie verstuurd is. ;)

Originally posted by freggel1
@Black Tiger en @Pikkie, ik heb zojuist een email getypt gericht aan "Nova" maar voordat deze verstuurd gaat worden eerst graag jullie antwoord op de mail die jullie verstuurd is. ;)

Je hebt mail en pm

Ik ga ze eens naast elkaar leggen de mails, en daarna er 1 mooie mail van maken om de echte "Media" te bereiken. ;)

@Pikkie, en @Black Tiger na nog een paar hele kleine aanpassingen is de mail naar "Nova" en "Netwerk! " verstuurd, zag er nu zoals hij nu was veelbelovend uit, waarvoor dank voor de medewerking BT! ;) Ook naar @Satwatcher is de mail verstuurd, daar hij ook hele goede hulp biedt op dit vlak!

Nu alleen nog even afwachten wat hun antwoord gaat zijn, dat trouwens hier geplaatst gaat worden als ik het binnen heb.

Een automatisch bericht dus...

Gezien het groeiende aantal e-mails dat onze redactie bereikt, zijn wij helaas niet in staat iedereen een persoonlijk antwoord te sturen.

Wat doen we wel met uw mail?

*Alle mail wordt gelezen.
*Wanneer wij een suggestie voor een onderwerp voor de uitzending passend vinden, zal een redacteur contact met u opnemen.

*Vragen die betrekking hebben op de uitzendingen, bijvoorbeeld over gedraaide muziek of over een besproken boek, worden zo spoedig mogelijk beantwoord.

*Reacties en op- of aanmerkingen worden tijdens evaluaties besproken.

De Netwerk-redactie

Het blad TV Satellite gaat aandacht besteden over dit onderwerp, in welk nummer dit gaat verschijnen mag ik nog niet zeggen, maar op korte termijn zal dit daarin te lezen zijn! :biggrin:

Nu netwerk en Nova nog...

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan