"Vrije satelliet ontvangst in Europa".

Nu netwerk en Nova nog... Toppie!!

Het balletje rolt en wordt een sneeuwbal.
De media gaat meedoen!

Even een opzetje gemaakt voor een site,
http://www.freesat-tv.tk/

nice hangslot :)
ik zou alleen de title wel even aanpassen :tong:
<TITLE>Petitie dierenonrecht</TITLE>

ben benieuwd wat veronica satellite gaat publiceren.

Oeps, zo beter?

Stand van zaken vandaag contact gehad met George M de petitie zie het als een brief wordt volgende week in het engels gemaakt voor de regering hier maar wordt door vrouwtje in nederlands vertaald en die kan dan worden ondertekend.

Zodat we dit kunnen aanbieden aan de betreffende minister en staatssecretaris.
Die moeten dan weer de druk op collega ministers gaan opvoeren in brussel pffffffffff wat een gedoe he.

Dus de sneeuwbal kan wel eens heel groot gaan worden..

Ook gaan we kijken of het europesche gerechtshof is te benaderen hierover omdat die kunnen gaan uitzoeken of de wet kan worden aangepast omtrent de rechten die worden betaald nu door de providers.

Die is intussen gisteren ook benaderd met een email waarin gevraagd wordt of hij er nog mee doorgaat, met hetgeen hij een tijd terug in het Europees parlement heeft gezegd...

Ik zit alleen ook hier weer op een antwoord te wachten, men is nog tot 25 augustus op vakantie...

Dus al met al is het inderdaad een flinke "Sneeuwbal" aan het worden. :biggrin:

Over die site.... Ik zou Satelite in Satellite veranderen om correct engels te krijgen, naar de rest heb ik nog niet gekeken, maar zo'n kop valt direct op.:)
Maar er staan nog wel wat meer fouten in, een wich is namelijk een heks, in tegenstelling tot "which" hetgeen het juiste woord is.

Als je wilt, dan wil ik best een correcte versie voor je maken.

Zojuist het bericht ook op een belgische site geplaatst, Codeman2001. ;)

Ik heb een enorm aantal mails gekregen met vragen over satelliet vrij europa.
Een heleboel denken namelijk dat we alleen sky bedoelen, dat is dus niet zo.
De opzet is dat als jij een bepaalde provider wil gaan bekijken dat die mogelijkheid er is om daabij een abo te kunnen afsluiten.

Natuurlijk leiden er veel wegen naar rome om aan een kaart te komen en z.g.n. grijs te kijken als ik het zo mag noemen, ook de providers weten dat.

Dus waarom geen aanpassing in de europesche wetgeving, want een boek of cd of dvd kan je ook in heel europa vrij kopen zelfs in de usa.

Natuurlijk gaan we aan de rechten denken maar ik denk dat daar een functie ligt voor de provider.

Vandaar dat ik nu overal advies aan het aanvragen ben op juridish gebied.

Groot gelijk Pikkie. En denk er ook aan dat wat betreft het juridische deel ook een taak weggelegd is voor Brussel.
Als zij zoals gebleken is, een vuist kunnen maken tegen spam, en ook Microsoft tot bepaalde zaken kunnen dwingen, lijkt het me erg stug dat ze niet ook een vuist kunnen maken tegen de filmrechtenorganisaties die aan deze huidige onzin goud geld verdienen.

Mensen als er iemand een beetje hierin thuis is, of iemand weet die jurist/advokaat o.i.d. is die hiermee kan en wil helpen (vrijwillig) laat het weten, zo'n kans zullen we niet vlug een tweede keer krijgen en het is enorm veel werk om alles en iedereen op de been te krijgen, stukken te schrijven, media wakker te krijgen etc.

Hulde voor o.a. freggel1 en Pikkie die hier momenteel een enorme inzet voor tonen!!!

Maar ach het levert ons straks een gratis pakket naar keuze op voor het leven. :biggrin:

Maar even tussen twee (( ik ben op dit moment bezig via het forum Codeman2001, om daar iemand te pakken te krijgen die het daar naar het frans wil vertalen, het is namelijk een Belgisch board dus dat moet gaan lukken.

Originally posted by Black Tiger

Mensen als er iemand een beetje hierin thuis is, of iemand weet die jurist/advokaat o.i.d. is die hiermee kan en wil helpen (vrijwillig) laat het weten, zo'n kans zullen we niet vlug een tweede keer krijgen en het is enorm veel werk om alles en iedereen op de been te krijgen, stukken te schrijven, media wakker te krijgen etc.

Er wordt inderdaad gezocht naar mensen die hier in thuis zijn, en die zich hierover willen buigen hoe we dit aan moeten pakken, en als het kan dan inderdaad op "vrijwillige" basis, dat is hier ook niet anders, het kost ons nu ook heel veel tijd.

Want als we die hulp niet gaan krijgen kan deze "sneeuwbal" zoals wij het nu noemen wel eens veel te groot gaan worden voor ons, ik wil niet negatief overkomen, maar daar moeten we wel rekening mee houden!!!

Want ik ben zelf een satelliethobbyist met een gewone baan, die langs deze weg probeert aandacht te trekken naar mensen die het wel kunnen en willen, want om de media te schrijven is op zich niet zo moeilijk maar je moet wel weten wat je er gaat doen,
want voor je het weet is heel het plan van tafel geveegd...

Dus dit soort hulp is echt h??l hard nodig!

Stand van zaken ik heb een aantal mensen bereid gevonden om als een
kleine groep verdere voor bereidingen gaat maken i.v.m. freesat
europa.
Het zijn een 5 tal mensen welke niets met beide forums Duck en Huts te
maken hebben, dit heb ik gedaan om geen scheve gezichten te krijgen
bij overheid, providers en eventuele pers cq vakbladen.
Omdat men dan mischien snel in de sfeer van de hobby zou kunnen gaan
denken, en ook om de mensen hier in de anonimiteit te houden.

Ze hebben beloofd iedere actie die wordt ondernomen aan mij te melden
zodat ik jullie op de hoogte kan houden.
Wie de mensen zijn vermeld ik niet dit is door hen gevraagd.

Gr Pikkie

Ik wens je heel veel sterkte.

Als wij iets moeten doen kan jij dat altijd doorgeven.

Suc6,

;)
Nr.10

Een welwillende advokaat heeft voor ons even iets nagekeken
hij kwam tot de volgende conclusie

Kern van het probleem is m.i. het vrij sterke recht van auteursrechthebbenden en andere rechthebbenden (naburige rechten zoals die van omroeporganisaties) in de landen van de EU om zelf regels te stellen m.b.t. de wijze van verspreiden. Het betreffen meestal zogenaamde absolute rechten van rechthebbenden die niet zo maar opzij gezet kunnen worden, ook al worden daarmee monopolie situaties geschapen.

Het EU verdrag verbiedt weliswaar kwantitatieve in ? en uitvoer beperkingen en andere tussen de lidstaten beperkende maatregelen (art. 28 en art. 29 EG Verdrag), maar dit verdragrechtelijke verbod ziet niet op beperking die gerechtvaardigd zijn, onder andere ?uit hoofde van bescherming van de industri?le en commerci?le eigendom? (zoals auteurs ?en naburige rechten / art.30 EG Verdrag). Een en ander neemt overigens niet weg, dat bepaalde gedragingen van omroeporganisaties zoals SKY en Canal Plus) wel degelijk ongeoorloofd kunnen zijn.

Zoals jullie zien we zitten niet stil......

Bedankt voor de link, dat is zeker ook interessant om te weten/lezen!

We zijn nog steeds bezig in de satellite van veronica van deze week kan je nu een stuk lezen.Dus ik zou zeggen koop dat blad en lees even ..
We melden niet veel omdat de materie heel moeilijk is en een paar knappe koppen zijn er mee bezig.
We zitten niet stil het platform is volop bezig en houden mij op de hoogte vandaar de sumiere berichtgeving....

Commerci?le links is normaal gezien uit den boze, maar ik ga er een keertje vanaf wijken want het komt deze zaak zeker ten goede!!!

In de Satellietgids van Veronica van week 39 en 40 is een artikel geschreven over deze aktie!!!

Dus mensen die geen lid zijn van deze gids, ga hem halen bij je plaatselijke dag en weekbladhandelaar.

Grenzeloze satelliet-tv

Europa is ??n, zo krijgen we vaak te horen. Maar hoe ??n is Europa eigenlijk? Die vraag dringt zich op aan de satelliekijker die probeert om een abonnement af te sluiten bij een betaal-tv provider in een ander Europees land. Dan blijkt namelijk dat Europa ophoudt bij de landgrenzen. Sterker nog: een staatsburger van het ene Europese land die woonachtig is in een ander Europees land kan niet eens een abonnement afsluiten voor een betaal-tv pakket van zijn vaderland. Tijd voor actie dus.

Zijn er nog ontwikkelingen te melden?

Het staat heel even stil i.v.m. verbouwing hier, ik ben wel al begonnen met opstellen brief aan het ministerie van EZ maar dit valt niet mee om dit netjes op schrift te krijgen dus hangslot het bloed niet dood..........

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan