Zo. Gisteren eens flink aan het prutsen geweest met zo'n Android kastje en veel gaan lezen.
Kortom: De Netflix HD patch werkt niet meer!
Reden: Het bleek te gaan om een oudere Netflix app die je dan nog kon patchen. Netflix heeft iets gedaan zodat de apps geforceerd geupgrade worden of moeten worden.
Het kastje wat ik hier had, bleek nog een oudere versie Netflix app te bevatten. Deze kwam ook na een fabrieksreset weer terug. Maar hier kon ik niet mee inloggen, het ding bleef aangeven van fout email adres of wachtwoord, waardoor ik zelfs begon te twijfelen aan m'n geheugen. Even inloggen via de browser op de PC leerde echter m'n geheugen het deze keer nog bij het rechte eind had en de juiste inloggegevens wist.
Dus veel lezen weer en aldus kwam de volgende info naar boven.
Oude Netflix apps schijnen dus niet te willen werken. Verder zou Netflix iets gedaan hebben zodat tijdens het starten van de app er een controle zou plaats vinden via de app of het gebruikte device wel tot de compatible devices lijst behoorde om HD te kunnen afspelen.
Of dat laatste ook was is durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen, maar het zou kunnen.
Via de Google Playstore van dit apparaatje was de offici?le Netflix app niet (meer) te krijgen, dus die via de help pagina van Netflix zelf gedownload en geinstalleerd en jawel, ik kon weer inloggen.
Via HDMI naar mijn monitor stond de automatische detectie op 1920x1080 dat lijkt me toch wel HD of niet?
En dan komt het, is nu wel of niet Netflix in HD te zien? Is dat nog op een andere wijze te controleren?
Wel gebeurde er het volgende. Bij het afspelen van enkele films die als test gestart werden en die ook in hoge resolutie leken af te spelen, stopte het afspelen er telkens na een aantal seconden tot een halve minuut mee met de melding Netflix error (0013).
Het legen van de cache gaf geen soelaas. Dit bleef helaas gebeuren.
Wat me nu nog niet duidelijk is, dat is of dat komt omdat dit kastje geen HD mag afspelen of omdat ik er nog geen SD kaart in heb geduwd en hij misschien een beetje ruimte probleem heeft of dat de streaming te snel gaat en de cpu het niet aan kan?
Weet jij daar iets van The Matrix? Jij hebt ervaring met dat dingetje.
Voor de rest is het toch altijd weer mooi om te zien (als je het Commodora 64 en XT tijdperk hebt meegemaakt) dat er nu een complete kleine pc in een kastje past, wat qua grootte de helft is van een hedendaagse 3.5" SATA schijf en dan ook nog eens nog veel meer kan.