• * * * Max Verstappen wereldkampioen 2024! * * *

redbull racing

Welk Android kastje?

oef... inderdaad jammer, had wel verwacht gezien de nieuwprijsjes dat die dingen alleskunners waren maar dat valt dan weer tegen.
Misschien toch maar eens kijken in hoeverre die HD hacks voor Netflix werken op de "meer kunnende" Android kastjes.

@BT Kijk even bij TEA TV, dit is een app die je op Android kan installeren.

Thanks Nummer 10. Ik ga vanavond laat of morgen met dank aan The Matrix, eens lekker met een apparaatje prutsen, kan ik gelijk ook even naar dat TEA TV kijken.

Zo. Gisteren eens flink aan het prutsen geweest met zo'n Android kastje en veel gaan lezen.

Kortom: De Netflix HD patch werkt niet meer!
Reden: Het bleek te gaan om een oudere Netflix app die je dan nog kon patchen. Netflix heeft iets gedaan zodat de apps geforceerd geupgrade worden of moeten worden.

Het kastje wat ik hier had, bleek nog een oudere versie Netflix app te bevatten. Deze kwam ook na een fabrieksreset weer terug. Maar hier kon ik niet mee inloggen, het ding bleef aangeven van fout email adres of wachtwoord, waardoor ik zelfs begon te twijfelen aan m'n geheugen. Even inloggen via de browser op de PC leerde echter m'n geheugen het deze keer nog bij het rechte eind had en de juiste inloggegevens wist.
Dus veel lezen weer en aldus kwam de volgende info naar boven.

Oude Netflix apps schijnen dus niet te willen werken. Verder zou Netflix iets gedaan hebben zodat tijdens het starten van de app er een controle zou plaats vinden via de app of het gebruikte device wel tot de compatible devices lijst behoorde om HD te kunnen afspelen.
Of dat laatste ook was is durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen, maar het zou kunnen.

Via de Google Playstore van dit apparaatje was de offici?le Netflix app niet (meer) te krijgen, dus die via de help pagina van Netflix zelf gedownload en geinstalleerd en jawel, ik kon weer inloggen.
Via HDMI naar mijn monitor stond de automatische detectie op 1920x1080 dat lijkt me toch wel HD of niet?

En dan komt het, is nu wel of niet Netflix in HD te zien? Is dat nog op een andere wijze te controleren?
Wel gebeurde er het volgende. Bij het afspelen van enkele films die als test gestart werden en die ook in hoge resolutie leken af te spelen, stopte het afspelen er telkens na een aantal seconden tot een halve minuut mee met de melding Netflix error (0013).
Het legen van de cache gaf geen soelaas. Dit bleef helaas gebeuren.

Wat me nu nog niet duidelijk is, dat is of dat komt omdat dit kastje geen HD mag afspelen of omdat ik er nog geen SD kaart in heb geduwd en hij misschien een beetje ruimte probleem heeft of dat de streaming te snel gaat en de cpu het niet aan kan?
Weet jij daar iets van The Matrix? Jij hebt ervaring met dat dingetje. :)

Voor de rest is het toch altijd weer mooi om te zien (als je het Commodora 64 en XT tijdperk hebt meegemaakt) dat er nu een complete kleine pc in een kastje past, wat qua grootte de helft is van een hedendaagse 3.5" SATA schijf en dan ook nog eens nog veel meer kan.

Weer meer gelezen, die 0013 is vrijwel zeker toch een incompatibiliteitsprobleem.
Dit is zeker ook een interessante site die ook gelijk antwoord geeft op m'n vraag of ik wel 1920x1080 zat te kijken.
Schijnbaar niet want:
? Official Netflix 4.16 for Android from its official website, maximum compatibility, max resolution. 854?480.
Het probleem van niet-HD kunnen kijken blijkt zelfs op diverse telefoons, ook duurdere, voor te komen dus er zijn zat Netflix klanten die bepaald niet blij zijn met dat Netflix beleid.
Er is nog een gemodificeerde app die max. 960x540p kan.

Op deze site staan ook nog devices die goed werken met Netflix.
Ergens anders kwam ik dit lijstje nog tegen waar wel HD op zou draaien en als compatible gezien zouden worden, zijnde apparaatjes met de volgende chipsets (kon ik zelf niet verifi?ren):
HiSilicon Kirin 710
HiSilicon Kirin 980
Qualcomm Snapdragon 630
Qualcomm Snapdragon 660
Qualcomm Snapdragon 670
Qualcomm Snapdragon 835
Qualcomm Snapdragon 845

Nou mijn ervaring met dat dingetje was ooit kodi en iptv mogelijkheid
En netflix werkte volgens mij wel , hoe weet ik niet meer. Ik dacht terugschalen naar sd. Was voor mijn ogen goed genoeg.

Moet zeggen dat ik weinig netflix heb gekeken proef abootje en geen abo genomen.

Iptv was moeilijk  om een goedkoop aanbieder te vinden. Veel heb ik er verder niet meer mee geexperimenteerd.

Vervolgens werden de kodi pre-installed verboden en ben toen gestopt

Heb hem in de stofbak gelegd en een 2e handse appletv 4 geritseld. Daarop draait nu wel een abo van netflix en videoland gedeeld met mijn kinderen

Schiet mee wat te binnen. Is er geen android update voor dat kastje . Sta me iets van bij.
Dat is de reden waarom netflix niet in de store te vinden is.
Denk ik

http://www.scishiontvbox.com/scishion-tv-box-firmware/

Wel de juiste kassie update gebruiken
Hierin is een link naar fw voor v88 mars
https://forum.freaktab.com/forum/tv-player-support/rockchip-based-tv-players/rk3229-devices/firmware-roms-tools-bg/734064-v88-mars-firmware-android-7-1

En netflix werkte volgens mij wel , hoe weet ik niet meer. Ik dacht terugschalen naar sd. Was voor mijn ogen goed genoeg.
Nee dat klopt, maar ik was aan het testen of er niet misschien toch HD op mogelijk was, al dan niet met een modificatie. Hoe je precies terug schaalt naar SD weet ik niet, is dat via de HDMI instelling?

Ik zie de V88 Mars inderdaad niet er tussen staan in die firmware link.
In de tweede link lees ik alleen van brick en problemen, dus ik laat dat modded firmware even achterwege. Eerst eens kijken of er ook nog een backup te maken is van de originele huidige firmware.

Sowieso is het zonder Netflix nog altijd leuk voor IPTV te gebruiken en om wat dingetjes mee te testen. ;)

Volgens mij kun je in netflix onder je account en dan profiel de resolutie aanpassen.

Is er nu een Netflix hack of een HD hack op Netflix?
ik zat in een telegram groep "hack & give" daar zag ik nog weleens een een hack van Netflix maar nooit iets meegedaan en nu ben ik eigenlijk wel benieuwd.
Iemand met een antwoord?

Is er nu een Netflix hack of een HD hack op Netflix?
Het ging om een HD hack op Netflix die dus door Netflix weer achterhaald is. Bij mijn weten is er geen sprake van een Netflix hack.
Wel zijn er ooit eens hier en daar wat accountgegevens in omloop gekomen. Of je daar lang plezier van hebt is de vraag.
Verder zou ik dat niet gebruiken omdat het mac adres van de apparatuur die je er voor gebruikt zichtbaar wordt en dus ook makkelijk te blokkeren is. Dus niet handig voor mensen die zoiets (als er nog te vinden zijn) op TV of DVD speler met smartfunctie willen gebruiken. ;)

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan