Het wordt echt tijd dat de boel weer gaat normaliseren qua infecties, zodat we van dat soort maatregelen af kunnen.
Dat is een kwestie van geduld. Medio mei is alles weer normaal, tot de herfst begint.
Ik vraag mij af of het draagvlak van de bevolking wel zo groot is, nu zij zich belazerd gaan voelen omdat het spelletje weer van voor af aan begint.
De onzekerheid is nu groter dan ooit, want er was beloofd dat het vaccin alles weer zou normaliseren.
Nu blijkt dat ook gevaccineerden zich nagenoeg voor niets hebben laten vaccineren, vraag ik mij af of de bereidheid voor nog een ronde aan vaccinaties groot genoeg is.
Nederland volgt gedwee het beleid van europa (brussel) en het blijkt dat dit beleid dus niet werkt.
Gaan we nu weer naar dat Brussel luisteren?
Zelf zeg ik dat de zorg in moordend tempo opgeschaald moet worden met personeel en plaatsen en het virus haar gang moet laten gaan.
Vaccinaties vrijwillig en diegene die wenst om ziek te worden, waarvan de kans elk jaar kleiner wordt, opgevangen kan worden.
Overigens meen ik ergens een nieuwsbericht gehoord te hebben waarbij er een speciaal ziekenhuis voor coronapatienten ingericht gaat worden, maar dat weet ik even zo snel niet meer terug te vinden....
Edit:
..ah hier, al heb ik meer gehoord over dit idee.
En weer lopen de ic’s vol. De oplossing? Bouw een speciale, centraal gelegen medische faciliteit voor ernstige coronapatiënten, stelt technologiebedrijf Siemens voor.
www.deingenieur.nl
Edit2:
Tien dagen nadat de bouwwerken van het speciale ziekenhuis om het coronavirus te bestrijden werden gestart, is het complex in Wuhan klaar om patiënten te ontvangen. Het ziekenhuis van 33.900 vierkante meter heeft plaats voor duizenden mensen die besmet zijn met het virus en er zullen 1.400...
www.nieuwsblad.be
..in china hebben zij daar al een jaar of twee eerder aan gedacht.
Wat dat betreft beginnen wij hier in Europa al aardig om een derde wereld land te lijken..