stem al jaren tegen de gevestigde orde
Ik ook, alleen misschien minder radicaal.
Wat ik goed vindt is dat er een partij is zoals PVV, dus echt tegendraads. Het jammer is dat toen ze gingen gedogen bleek dat ze meteen aan kiezersbedrog deden. En dat ook aangetoond is dat ze in veel A riepen, maar B gingen stemmen (is terug te vinden op internet).
Dat is nu een stuk beter geworden. Wilders heeft in een vraaggesprek iets aangegeven wat velen al lang wisten, namelijk dat hij helemaal niet wil gaan regeren en dat ook niet gaat doen.
Maar het rare is wel dat hij "uitsluiting" dan blijft roepen. Maar dat is om te kunnen blijven. Echter het is goed dat zo'n partij er is, want anders deed de gevestigde orde maar wat ze zelf wilden.
En dat het volk dat echt spuugzat is, dat blijkt wel uit de zeer snelle opkomst van Pim Fortuyn, die het helaas niet mocht proberen. Dat had ik anders wel eens heel graag gezien.
Gevolg van die moord was algehele versplintering waardoor de gevestigde orde weer meer kans kreeg en PVV was het enige alternatief dus die werd groot, maar die gaat er weer te fors tegen in. Dus toen andere partijen meer rechtse ideeën kregen en er meer rechtse partijen kwamen, zie je daar ook al weer stemverlies ontstaan.
Maar er zitten een aantal zeer goede medewerkers bij de PVV, zoals bijv. die ene die al net voor de corona crisis een motie indiende om een aantal scenario's op te zetten voor als corona in Nederland kwam en hoe dat opgevangen kon worden en wat er gedaan kon worden. Werd gewoonweg weggestemd die motie. Ronduit belachelijk, want corona zat toen al in Italie en Frankrijk. Je kon op je tenen uittellen dat dit ook naar Nederland zou komen.
Ik durf rustig te zeggen wat ik stem. Ik heb altijd SP gestemd, omdat die het ook nog nooit hebben kunnen proberen. En toen het een keer kon werden ook die buitengesloten door de CDA die toen niet met de SP wenste te praten. Daarna toen Jan stopte, ging het snel bergafwaarts.
Dus ga ik verder zoeken. Toch betere maatregelen tegen gelukszoekers (geen echte vluchtelingen maar gelukszoekers), betere koopkracht voor minima en beneden modaal, afschaffing van het eigen risico (of zover mogelijk), kortom zaken die de boel veiliger maken, eigen bevolking minder lang op woningen laat wachten, liefst ook strengere maatregelen voor criminaliteit. Tja wat moet je dan? Bij VVD hoef je niet aan te kloppen. CDA was vroeger nog wel eens wat, maar dat is helemaal bagger. Misschien in de toekomst Pieter als ie een eigen partij op zet? Ligt aan zijn plan.
Vooralsnog heb ik Ja21 gestemd.
Maar als je ziet hoeveel kleine partijtjes er zijn, die dus ook al die stemmen opvangen die er te vangen zijn, dan speelt dat alleen maar meer in de kaart bij de gevestigde orde.
Oeps... is wel behoorlijk off-topic want dit is eerder een politieke discussie dan corona discussie.