Formule1 Seizoen 2024

Norris , in dit geval niet hijzelf maar de opgelegde (ik dacht gebruikte ).softbanden terwijl hij om de mediums vroeg.en het geklungel tijdens de bandenwissel heeft hem de overwinning gekost.

Wordt een beetje strategie vol fouten bij Mc Laren a la Ferrari team.

Max was zeer slim met zijn bandenkeuze en ging goed op jacht, helaas net niet snel genoeg ol LH te pakken , 1.5 seconden te kort.

Persoonlojk vond ik de race niet echt spannend genoeg om op het puntje van de stoel te gaan zitten.

Wat me tegenvalt is dat Ferrari al diverse races het volkomen laat afweten.

Perez maakte een indrukwekkende inhaal race , van pitlane naar P17.
Vraag me af hoeveel krediet hij nog krijgt?? Bar en boos geen enkele support om Max te ondersteunen .

Dat is bij Mercedes , Mc Laren en in mindere mate Ferrari toch wel beter.
 
Perez heeft inmiddels te horen gekregen dat hij tot aan de zomerstop zichzelf moet gaan bewijzen omdat hij anders kan vertrekken. Maar ja, die Red Bull loopt ook voor geen kwartje meer na talloze verkeerde updates.
 
Perez maakte een indrukwekkende inhaal race , van pitlane naar P17.
:LOL::LOL::ROFLMAO:

Ja die rijdt echt als een natte krant! Ik herinner me nog goed dat hij vorig jaar aan het einde van het seizoen zei, dat zijn doel voor 2024 het wereldkampioenschap is.

Tussenstand:
1. Hij is niet sterker / beter geworden.
2. Heeft niets geleerd met nog meer inzinkingen.


Perez wil wereldkampioen worden​

“Dat [wereldkampioen worden] is mijn belangrijkste doel, want ik ben al tweede geworden”, legt de Red Bull-coureur uit in Abu Dhabi. “Mijn belangrijkste doel is om het beter te doen, en ik ben me bewust van de uitdaging. We moeten van deze winter profiteren en proberen om het seizoen goed te beginnen, en dat niveau het hele seizoen vast te houden”, aldus de coureur uit Guadalajara.

“Ik ben me ook bewust van de gaten en de inzinkingen die we hebben gehad [dit jaar]”, gaat Perez verder. “Ik denk dat we daarvan hebben geleerd. Ik denk dat dat heel goed en heel belangrijk is. Het is de beste manier om vooruit te kijken. Ik denk dat dit jaar ons sterker heeft gemaakt als groep, ook aan mijn kant van de garage, als team”, besluit de 33-jarige coureur.

Bron: https://www.gpblog.com/nl/nieuws/250563/perez-blijft-dromen-van-wereldkampioenschap-in-f1.html
 
Volgens mij wil de hele grid kampioen worden. Niemand rijd daar rond om gewoon maar mee te doen.
 
Uiteraard hebben alle coureurs die ambitie, maar wanneer je dat doel stellig stelt moet je er ook naar rijden. En met die RB had Perez al het gehele seizoen beter kunnen presteren, vorig jaar idem dito.
 
terwijl hij om de mediums vroeg.
Nee dat klopt niet. Norris kreeg de banden die hij vroeg. Op de radio werd gevraagd of hij Hamilton wilde aanvallen of dat hij op Max wilde letten (dus plek consolideren) v.w.b. de banden. Toen koos hij zelf voor Hamilton aanvallen en daarom kreeg hij ook de rode banden.
Hij gaf na de race zelf ook aan dat hij zelf een foute keuze gemaakt had.

Op het eind vond ik het nog wel spannend genoeg of Max het nog wel ging halen of niet en of er gekke dingen zouden gaan gebeuren tijdens de inhaalactie, dus ik zat wel even op het puntje van de bank.

Perez... tja... het blijft Perez. Blij vlagen is ie goed. Vorig jaar was hij daarom ook 2de in de WK stand. Dat zal zeker meegespeeld hebben bij de contract verlenging. Maar omdat het eind vorig jaar ook al niet geweldig was, heeft hij ook maar een verlenging voor 1 jaar gekregen.
Maar hij moet echt beter gaan presteren, want zo veel verschil met dezelfde auto, dat kan gewoonweg niet en is ook niet goed voor RB.

Maar ja, die Red Bull loopt ook voor geen kwartje meer na talloze verkeerde updates.
Dat valt reuze mee, zonder bodemproblemen had Max er misschien nog meer uit kunnen halen. Het is niet meer zo dat ze nu 20 of 30 seconden voor de rest uit lopen. De rest heeft meer RB ingehaald dus het is meer competatief. Met name McLaren gaat goed, maar Mercedes lijkt nu ook "bij".
Dat maakt het wel spannender, maar de verwachting was wel dat die RedBull harder had gekund ondertussen met de updates en dat valt wel wat tegen ja.

vorig jaar idem dito.
Misschien wel maar vorig jaar was Perez toch 2de in de WK stand. Dus dat is toch nog een uitstekende prestatie globaal gezien.
 
Inderdaad heeft de concurrentie een goede slag gemaakt door flink af te kijken. (heeft McLaren in elk geval openlijk toegegeven)
De auto's zijn aan elkaar gewaagd en de coureur maakt het verschil.
 
Het afkijken is niets nieuws, dat doen ze allemaal bij elkaar. Ik weet nog in de jaren toen Mika Hakkinen nog reed, rond 1998/99. Toen reden die van Mercedes ook met 2 vingers in de neus naar zowel pole alsook het winnen van de wedstrijden. Zelfde als Max dat vanaf 2022 begon te doen.
Maar ook toen werd afgekeken (en zelfs gefoeteld door bijv. Ferrari) en kwamen de anderen met de jaren weer dichterbij.

Het mooiste moment in de F1 vind ik nog altijd de race in Francorchamps waarbij Hakkinen en Schumacher naast elkaar zaten om elkaar in te halen en gezamenlijk in eau rouge omhoog gingen waarna ze iets verder Rico Zonta tegen kwamen en Schumacher daar links langs ging en tegelijk Hakkinen rechts. Schitterend.
Ik plaats niet snel filmpjes maar bij deze een hoge uitzondering voor diegenen die dat gemist hebben. Schijnbaar mag het filmpje niet embedded geplaatst worden maar je kunt het hier (klik) zien.
 
Ja super!!! :klappen: Dat was nog eens racen. Auto's waren destijds een stuk wendbaarder dan de huidige 'vrachtwagens'.
En wat je zegt, afkijken is natuurlijk altijd al een dingetje geweest in de F1. Trouwens, niet alleen in de F1.

Ik vind die Zak van McLaren echt een zak. Wat een giftig team is dat zeg! Ik dacht dat Mercedes en bedorven team is, maar McLaren maakt het nog erger!
 
  • Leuk
Waarderingen: Tech
Norris kreeg de banden die hij vroeg.
Norris kon zijn ergernis niet verbergen toen hij gevraagd werd of McLaren fouten had gemaakt bij de beslissing om hem bij de tweede pitstop naar buiten te sturen met zachte banden in plaats van mediums.

Hieruit maak ik op dat Norris om de mediums vroeg en hem de zachte banden werden aanbevolen.

Maar goed, mss had hij het dan ook niet gered met zo'n slechte pitstop
 
Hieruit maak ik op dat Norris om de mediums vroeg en hem de zachte banden werden aanbevolen.
Hij was ook verbolgen over dat de pitstop een ronde te laat was.
Maar ik heb het radio gesprek gehoord over die bandenkeuze, het werd echt aan Norris gevraagd of hij voor Hamilton of Verstappen wilde gaan. Hij maakte zelf de keuze.
Maar ik moet zeggen dat er niet vermeld werd welke banden bij welke keuze zou horen.
Vermoedelijk zal het dan zo zijn geweest dat hij dacht dat dit een keuze tussen mediums of hard zou worden en had hij niet verwacht dat hij softs zou krijgen en was dat de keuze van McLaren.
Hij zei nu dacht ik in een later interview ook dat hij met de juiste bandenkeuze en juiste pitstop vermoedelijk Hamilton toch niet had kunnen inhalen.

Norris is sowieso erg kritisch op zichzelf ook en dat siert hem wel. Net als Piastri is het een uitstekende rijder en is het voor hem frustrerend dat het niet helemaal lukt terwijl ze op het randje zitten van succes.
Als hij leert iets rustiger te worden dan komt hij ook wel op het niveau van Hamilton en Verstappen, waardoor hij dan zelf ook keuzes gaat maken om bijv. plekken te consolideren i.p.v. voor de overwinning te gaan (en dan nog een plek te zakken of ban de baan te raken) of gewoon de banden te eisen die hij wenst.

Ik vond het ook netjes wat hij in het interview over Verstappen zei. De twee hebben gepraat en hij trok zijn woorden ook weer in en vond dat Verstappen geen excuses hoefde te maken en dat hij in emotie wat dingen had gezegd die hij niet had moeten zeggen.
Dus dat lijkt ook weer opgelost.
 
En zo hoort het ook, in de arena elkaar voor rot schelden maar wel onderbouwd. Dat de adrenaline op dat moment bij beide uit de oren kwam , zorgde ervoor dat men de realiteit even vergat, dat heeft Max de afgelopen jaren wel geleerd. En idd uiteindelijk als goede vrienden het goed uitgepraat

Zeker weten dat Norris en Piastri het podium meemaals zullen betreden.

Nu nog een vervanger voor Zak
 
Ik lach me wel een aap dat die twee die ze buiten gebonjoured hebben (Sainz en Russel) het beter doen die wat mogen blijven zitten (Leclerc) en aangenomen worden (Hamilton).
Oke behalve die uitval nu dan van Hamilton, maar anders had ik het nog wel eens willen zien want Russel ging ook als een trein.
 
Max was pissed off doordat hij gehinderd werd in zijn snelle rondje. Was dat hinderen per ongeluk of bewust door Mc Laren. Verdacht maar niet te bewijzen. Werd waarschijnlijk pole.
Updates van RB zijn (nog) niet effectief.
Perez gast mi definitief zijn stoeltje aan het stuur hangen bij Max zodat hij kan zien hoe hij moet racen. . Onhoudbaar , rijdt tegen alle adviezen in over de spiegelgladde curve stones met een crash als gevolg. . Het is huilen met de sombrero op.
 
Gehinderd? Oh ik dacht dat ie pissed of was omdat ie zijn snelle ronde op het eind niet kon halen vanwege de gele en meteen daarop volgende rode vlag. Kan me vergissen want ik heb nabeschouwing gekeken. En heb niet goed meegekregen wanneer het pissed moment was, dat lieten ze naderhand pas zien.
Maar beide McLaren's waren sowieso sneller. Hooguit misschien dat ie nog niets had kunnen doen in die laatste ronden maar toen kwam dus die gele en rode vlag, einde oefening.

Nee RB is nog altijd niet sneller. McLaren is beter vooruit gegaan in de winter en het seizoen tot nu toe.
Perez... pfff.. ja allee zeg.... weer crashen in Q1. Hij kon over die curve stones maar dan moest ie daar ook op blijven rijden zoals Russel deed, maar niet eerst er af en dan weer er op, dat werkt niet. Stomme fout.
Inderdaad, leuke uitdrukking met die Sombrero. :biggrin:
 
Perez zakt door het ijs. Overigens heb ik de indruk dat de RedBull van vorig jaar een stuk sneller was, maar dat kan vertekend zijn.
 
Vandaag gekeken, maar wat is Max allemaal aan het doen?

Haasje over met Hammilton?
Geen podium maar wel veel geluk dat hij toch punten heeft.
 
Zo weer heerlijk genoten vandaag, de onvoorstelbare dommigheden van onze vrienden van Mclaren en natuurlijk ook weer "genoten" van koning Max die als het niet volgens zijn boekje gaat volkomen gefrustreerd raakt en zijn ware karakter maar weer eens liet zien, jammer dat hij er niet helemaal afging. Maar ja dat is mijn mening. Ben nu eenmaal niet zo voor "onze" Max.🫣
 
  • Leuk
Waarderingen: Tech
Het zat eraan te komen. Mc Laren P1 en P2 . Alleen de regie maakte er een puinhoop van. Niet te geloven. Daar zal vanavond harde woordjes vallen. Niet door Norris of Piastri want die waren zich van geen kwaad bewust. Teamorders. Wel tekenend dat Norris pas 3 voorlaatste rondjes gas terug nam en terwijl hij sneller was dan Piastri deed hij geen poging om hem toch te declasseren.
Race was redelijk vermakelijk.Af en toe spannende gevechten tussen Lewis en Max.

Max is een beetje een opgefokt standje aan het worden.
Het is zoals het is. RB dacht dat hun bolides zo superieur waren dat er weinig varanderingen nodig waren. Het leek ook zo in de eerste races. Maar nu zijn de poppen aan het dansen. Mc laren 2 superwagens met supertalenten die elkaar kunnen steunen tijdens de race.

RB moet alles met 1 rijder voorin knokken tegen het aanstormend geweld.
 
Frustraties bij max komen doordat het team uitelkaar aan het vallen is. Er zijn veel goede mensen vertrokken bij RB waaronder Newey. Dat is een trouwe integere man en als hij weggaat, dan weet je dat er iets niet in de haak is.
Max is ook integer en trouw en heeft een hekel aan onrecht. Max laat zijn emoties de vrije loop en steekt zijn mening niet onder stoelen of banken.

De schuldige?? Horner!! Die had moeten opstappen.
Nu er ook goede monteurs en techneuten vertrokken zijn door zijn gedoe met machtsspelletjes, kun je nagaan dat dit team er nooit meer bovenop gaat komen.

Sinds de dood van Mateschitz zijn er machtsspelletjes gaande. Helmut Marko blijft nog even omdat anders Max weggaat, maar Horner ziet Helmut ook graag verdwijnen.
Onlangs is het contract van Helmut veranderd zodat Max ook zonder het vertrek van Helmut kan vertrekken.
Immers, RedBull heeft nu geen goede auto meer en het team faalt, dus Max mag weg.

Onder die omstandigheden zou ik net als Max hebben gereageerd. Het team wat niet meer naar Max luistert en hem zelfs aan het tegenwerken is, plus de auto die niet meezit maakt elke coureur gefrustreerd.
Max zit dit jaar voor het laatst bij RedBull en wellicht stapt hij halverwege het seizoen er uit en is hij reserve coureur.
Onzin? Denk er aan dat het Max is... Hij gaat wanneer het hem niet zint.
 

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan