Formule1 Seizoen 2024

Ik heb in principe ook van de race genoten, best de nodige spannende momenten hier en daar.
Maar Max had wel gelijk dat het bij RB niet zo goed ging als normaal, want een undercut kan nog wel eens gebeuren, maar dat het Mercedes tot 2x toe lukte een undercut op hem te doen... zoiets zag je voorheen toch niet gebeuren, dan waakten ze er wel voor dat dit niet nog eens gebeuren zou.

De RB is niet langzamer geworden, de rest heeft hun ingehaald en sommigen (de McLarens) zijn zelfs sneller geworden.
Onvoldoende ontwikkeling of niet goed genoeg.

Max laat zich normaliter niet zo raken, maar hij was daardoor al wat gefrustreerd en als hij zijn rust verliest, dan kan het wel eens verkeerd gaan. En oke, Hamilton had hem gezien en had misschien niet direct hoeven indraaien, maar Max was gewoon te diep ingedoken en daardoor blokkeerden zijn wielen. Al had Hamilton hem niet geraakt, dan was ie toch rechtdoor geschoten want insturen ging (nog) niet en dan was Hamilton toch weer voor hem geweest.

Hij had beter kunnen proberen nog even te wachten, er waren nog genoeg ronden en dan was hij Lewis echt wel beter voorbij gekomen. Het was nu eerder een gefrustreerde te vroege poging mijns inziens.

Er zijn lieden die vinden dat Hamilton te vroeg instuurde terwijl hij genoeg ruimte had. Maar als je goed naar het filmpje op Youtube kijkt, dan kon hij niet veel anders, niet vergeten dat je daar nog met behoorlijke snelheid in zo'n bocht zit. Iets later insturen kan er al voor zorgen dat je op het vuil zit en de bocht ook niet goed haalt.
Mijns inziens was het duidelijk Max zijn fout.

Hij zal er beter mee om moeten gaan dat het niet allemaal meer ging zoals de afgelopen 3 jaren en weer de vechtersmentaliteit van de jaren daarvoor moeten gaan gebruiken. Dus hoofd koel houden en gaan met die banaan en geen frustratiepogingen doen want dat werkt niet.
 
Die RB is in principe nog snel, maar hij is lastig te temmen. Auto heeft onderstuur, banden willen niet echt lekker gemanaged worden en er zijn teveel zaken waardoor de auto niet stabiel genoeg is.

...wat ik er nog even aan toe wil voegen: Pierre Wache heeft nu de rol van Newey op zich genomen.
En...dat is een fransman.
 
Nja daar zie ik niet veel van, want hij gaat als een trein, ook met banden. Je zag gewoon al vorig jaar dat de rest langzaam maar zeker een inhaalactie aan het doen waren. Vanaf de tijd dat die wagen de lucht in werd getakeld en ze de bodem gezien hadden.

Tja, geen idee of dat iets wil zeggen dat het een Fransman is, maar het zal zeker niet goed voor ze zijn dat ze Newey kwijt zijn.
 
Gekscherend, het enige goede wat uit frankrijk komt zijn de stokbroden en de croissantjes .…..oja, en Jean Michel Jarre En Gaston la Gaffe. ( guust flater)
 
En Franse wijn he. Misschien gaan ze de motor daar op laten lopen, ook in het kader van het milieu. :biggrin:
 
  • Haha
Waarderingen: Dr.Z
Oeh da's een goeie! Ik houd wel van een frans wijntje.. Ok, er komt dus meer goeds uit frankrijk dan gedacht.
De kazen zijn eigenlijk ook goed. :honger:

..enfin, (ook een frans woord) RedBull heeft dus een auto met balansproblemen en deze kunnen zij momenteel niet oplossen. De ontwikkelgoeroe is inmiddels vertrokken, dus ik vrees dat dit ook niet snel goed gaat komen.
 
Tja geruchten. Als de FIA dat inderdaad bevestigd zou hebben, dan zou dat ook wel bekend zijn gemaakt. Net als met het gefoetel van Mercedes enkele jaren geleden en idem met Ferrari nog wat langer geleden.

Dus zo gezien lijken het mij inderdaad speculaties, maar afwachten, men wete maar nooit en het kan zomaar zijn dat dit nieuws pas later naar buiten gebracht wordt.
 
En...dat is een fransman.
Als dat in gaat houden dat de RB net zo stuurt als franse auto's ga ik het somber inzien voor de RB coureurs, ik heb nog nooit een franse auto onder de kont gehad die fatsoenlijk op de weg bleef, los van de rally wagens, die kunnen ze kennelijk wel bouwen maar niet voor de consument.
 
Al met al zal het ook de invloed van voormalig RBR engineer Rob Marshall zijn. Begin dit jaar is hij ook bij RBR vertrokken en zit nu bij McLaren, die nu een fantastisch jaar heeft en de RedBull nu met balansproblemen zit.
Gek genoeg had McLaren vorig jaar ook dergelijke problemen.
 

Verborgen boodschap? Max volgend jaar bij Mercedes samen met GP??
 
Vind het een vrij flauw/kinderachtig filmpje eerlijk gezegd. Niet dat het over Max gaat, maar eens welke coureur, ik vind er niets aan. Duurt me ook veel te lang om te wachten op welke boodschap dan ook.

En gezien Lambiase zei dat Mercedes kinderachtig was lijkt het me ook niet dat die naar Mercedes zal vertrekken.

Interessanter is dat Max de motor gaat wisselen in Spa en dus 10 plaatsen gridstraf gaat krijgen dan.
 
Lollipopman is in de regel best grappig en hoewel deze aflevering ontzettend minder was kun je in de regel best lachen om de typetjes die worden neergezet.

Naar het schijnt gaat RedBull heel veel upgrades en nieuwe onderdelen in de auto zetten dat Max waarschijnlijk achteraan gaat starten op Spa.
Maar we gaan het zien.

Was het niet zo dat Lambiase het kinderachtig vond om naar Mercedes terug te sneren terwijl het andersom wel was? Merc gaf over de boardradio wat sneren over RedBull volgens de overlevering, maar correct me if i'm wrong.
...zoals de Fransen zeggen.
 
Van wat ik mee kreeg dacht ik dat ie vond dat Mercedes kinderachtig deed. Maar schijnbaar is niet het hele radio verkeer getoond tijdens de race. Er was dus wat meer gezegd. Ze legden het in elk geval uit als een commentaar naar Mercedes en niet naar Max, vermoedelijk om te zorgen dat Max niet via boordradio ging discussieren over de situatie.
Het was een beetje een vage situatie. Maar ergens wel gunstig, aangezien men beter de mond kan houden totdat men het ongeluk aan de race leiding moet gaan uitleggen. Dingen die over de radio gezegd worden kunnen later ook negatief uitpakken.

Er komt een nieuwe motor, dat is me bekend, als er ook nog nieuwe upgrades komen dan hoop ik dat het deze keer ook echt iets brengt, in tegenstelling tot wat vooralsnog het geval was.
Het wordt echt tijd dat ie de McLarens ook weer aan kan en weer wat sneller is dan die Mercedessen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr.Z
Op zich vind ik het upgraden om sneller te zijn dan de concurrenten niet echt nodig.
Wel upgraden om gelijkwaardig te zijn. Anders krijgen we de komende races Max ergens voorin op 20-30 seconden en krijgen we alleen plaats 2-6 hoofdzakelijk in beeld waar amper gevechten a la Max en.Norris te bewonderen zijn.

Eens bereik je de limiet in snelheid en dan ligt het aan de kwaliteit rijder
 
De upgrades zullen voor de stabiliteit zijn. Voor nu lijkt dat ding net een hovercraft.
 
Nou the matrix zoveel meer snelheid vinden dat gaat niet lukken.
Ik denk als max bij kan blijven gelijk van begin en op het einde nog iets meer snelheid mag hij blij zijn.
 
@ jan, nou, ik weet niet wat jij daar zegt.

Max Verstappen houdt ouderwets huis tijdens eerste training in België​


FRANCORCHAMPS - Max Verstappen heeft tijdens de eerste vrije training voor de Grand Prix van België verreweg de snelste tijd neergezet. Op zijn geliefde Spa-Francorchamps hield de regerend wereldkampioen ouderwets huis.

Max Verstappen in actie tijdens de eerste vrije training op Spa.

© ANP/HH
Max Verstappen in actie tijdens de eerste vrije training op Spa.
Verstappen reed een snelste tijd van 1.43,372. Oscar Piastri, winnaar van de vorige race in Hongarije, noteerde de tweede tijd. Hij was wel meer dan een halve seconde langzamer. Verder bleven alleen Alex Albon, George Russell, Lewis Hamilton, Charles Leclerc en Sergio Pérez (ternauwernood) binnen een seconde van Verstappen.
 
Laatst bewerkt:
Het zijn maar trainingen he.
 

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan