Formule1 Seizoen 2024

Adrian is al een tijdje weg bij het formule 1 team. Het enige wat hij nog mag doen is bij RedBull werken aan de RB17 hypercar.
 
Nou een tijdje weet ik niet zo zeker. Ik lees wel dat hij aan de RB17 hypercar nog zal werken tot eerste kwartaal 2025 en dan zal vertrekken. Maar het enige wat ik over het F1 team overal lees is:
will step back from F1 design duties this year and instead focus on Red Bull's RB17 hypercar project

Dat was 1 mei. Maar er staat niet bij wanneer dit jaar hij zal terugtreden van de F1 design werkzaamheden.
Er staat niet bij per onmiddellijk dus vandaar dat ik er nog mijn twijfels bij heb.
 
Wat ik ook vond:
Maar kun je uit een van beiden even een quote geven waar precies staat wanneer of dat ie per onmiddellijk stopt met de F1 ontwikkeling? En niet pas bijv. deze of volgende maand?

Whahaha Max bij Ferrari... nee voorlopig niet. Ze zijn wel aardig voor elkaar maar gaat 'm niet worden. :biggrin:
 
Als Max niet bij Red Bull blijft denk ik dat hij naar McLaren gaat.
Naar Ferrari of Mercedes geloof ik echt niet. We kunnen natuurlijk aan BT vragen of hij hier
een poule voor op wil zetten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr.Z
Maar kun je uit een van beiden even een quote geven waar precies staat wanneer of dat ie per onmiddellijk stopt met de F1 ontwikkeling? En niet pas bijv. deze of volgende maand?
Ik zal jou vertellen dat ik het echt nergens meer kan vinden. Ik had het gelezen op een forum in een nieuwsbericht.
Newey zou met vakantie gaan en daarna alleen nog maar mogen werken aan de RB17 Hypercar, voor de rest is hij zelfs niet meer welkom in de paddock, wat trouwens een normale gang van zaken is wanneer een lid van het ontwerpteam gaat vertrekken.

Ah, ik heb iets gevonden:


Ondertussen zal hij zich focussen op het completeren van de eerste hypercar van Red Bull, de RB17. In het eerste kwart van 2025 zal hij Red Bull Racing vervolgens volledig verlaten. Het lijkt er dus op dat Newey op dit moment al niet meer voor het Formule 1-team werkt, en dat is een gunstige situatie voor de Brit.
 
Laatst bewerkt:
@Dr.Z dat had ik al gelezen. Als ik het internet op ga komt er ook allerlei nieuws daar heb ik het gelezen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr.Z
(...) Naar Ferrari of Mercedes geloof ik echt niet.
Zeg nooit nooit, was het niet zo dat Jos vorig jaar al gespot was aan een tafeltje met Toto Wolff tot ongenoegen van Horner? Mercedes levert motoren aan McLaren en doen het nu beter als het fabrieksteam!

Nu komt de complottheorie: Mercedes hengelt Adrian Newey binnen (want die keert denk niet terug bij Williams en Mclaren zelf). Newey regelt even de aerodynamica bij Mercedes zodat het geen 'wobbeliewopski' auto meer is.

Ook is Mercedes als team ontstaan uit Brawn GP - het voormalige (Honda Racing F1 Team), dus misschien zijn er her en der nog korte lijntjes....

Lewis gaat naar Ferrari volgend jaar, dus wie weet of Max naast Russel zal gaan plaatsnemen...
 
Nu komt de complottheorie: Mercedes hengelt Adrian Newey binnen
Hier gaat je theorie al mank. Adrian Newey heeft een 3-jarig contract bij Ferrari getekend, niet bij Mercedes.

Toto heeft wel bekend gemaakt dat hij een enorm pakket heeft staan om Max binnen te hengelen. Echter die heeft op zijn beurt al bekend gemaakt dat hij sowieso in 2025 nog bij Red Bull blijft en in 2026 is het afwachten in hoeverre RB competatief blijft, want hij ziet niet zoveel in vertrekken als die auto zo snel blijft.

Blijft natuurlijk het feit dat je nooit nooit moet zeggen. Maar in 2025 sowieso dus niet aldus Max zelf.
En -als- hij vertrekt in 2026 dan is het afwachten. Misschien eerder Mercedes omdat hij daar eerste man zal worden en bij Ferrari moet ie tegen Hamilton gaan racen en Ferrari heeft volgens mij dan ook niet meer het geld om Max te kunnen aantrekken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr.Z
(...) Adrian Newey heeft een 3-jarig contract bij Ferrari getekend
Het was een 'voorlopig' contract zover ik weet en verloopt binnenkort.


Maar er gaan zoveel geruchten en er wordt van alles geschreven, dus of alles waar is weet ik ook niet. Mijn glazen bol (afgestoft en wel laat een ster zien), dus ik denk Mercedes.... :biggrin::biggrin:
 
Maar er gaan zoveel geruchten en er wordt van alles geschreven,
Klopt. Het probleem is dat Adrian eigenlijk niet naar Marinello wil verhuizen en dat schijnt een vereiste te zijn.
Ik denk niet zo vlug Mercedes want daar lees je ook weinig over.
Dan eerder Aston Martin, want zo kan hij fijn in Groot Brittanië blijven en hij heeft ook al een privé rondleiding door de fabriek van Aston Martin gehad.
En die hebben ook een bak geld voorhanden.

Mijn glazen bol zegt dus Mercedes naast de pot gaat p*ssen met Adrian.
 
Ohja, tussendoor... Max voor de 4de keer op rij pole position in Oostenrijk. Norris kwam een dikke 4/10 tekort.
Ben benieuwd wat dit voor de race gaat betekenen morgen.
 
Het probleem is dat Adrian eigenlijk niet naar Marinello wil verhuizen en dat schijnt een vereiste te zijn.
Juist daarom zie ik een overstap naar Mercedes wel mogelijk, RB zit in Milton Keynes en Mercedes in Brackley wat zeg maar in de buurt is.

@Black Tiger Heb je de sprintrace vanochtend ook gezien? Dat was een mooie start met Max > Norris en Piastri, en met name toen de DRS openging. De McLarens hadden uiteindelijk toch het nakijken.....:p
 
Ik geloof toch meer in Aston Martin dan. Of hij doet toch dat contract bekrachtigen bij Ferrari want daar heeft hij toch altijd graag willen werken. Misschien kunnen ze nog iets uitwerken dat ie van thuis uit kan werken behalve bij race weekenden of zo, who knows.

Dju nee @Maxstar helaas niet. Heb niet kunnen kijken. Voor mij is dat te vroeg in de ochtend. ;)
Maar mij vrouw had wel gezegd dat Max gewonnen had. Normaliter boeit me dat ook niet zo gek veel, maar nu je zegt dat die start zo gaaf was ga ik nog eens kijken of er ergens een herhaling te vinden is.
 
De inhaalacties zijn na de start zijn vanuit verschillende camerastandpunten in deze samenvatting te zien.

Edit: Oh ja F1 video's mag je niet embedden!

 
Dat was een spannende sprintrace! :)
 
In de herhaling die ik gisteren vond (bij Ziggo terug gekeken) lieten ze alleen ronde 5 zien met de actie tussen Norris en Verstappen en dan nog iet wat later in de race gebeurde maar toen was Verstappen al stiften.
Was wel bijzonder om daar te zien wat de verschillen waren en dat Verstappen een enorm verschil maakte in tijd bij de laatste 3 bochten, de 3de sectie dus. Dat laten ze bij zo'n nabeschouwing dan goed zien.

En ook het feit dat Max heel erg strak rijdt, continue maar die 1.09nogwat heel strak, terwijl dat bij anderen nog wel eens wisselt naar 1.08 en 1.10 tussendoor.
 
Door geklungel in de Pit door RB 6 seconden ingeleverd, waardoor Norris kon gaan bumperkleven op 1,8---1.1. 0.7s

En tja met nog 8 rondjes te gaan werd er behoorlijk veel risicoos genomen zowel door Max Als Norris, met 2 lekke banden tot gevolg, wiens schuld doet er niet toe, het gebeurde en Norris werd gestraft door uit te vallen.

Wat wel erg bijzonder was: de snelste ronde door Alonso. Had er niks aan maar snoepte wel het puntje bij Max weg.

Fijne race , hopelijk nog meer van zulke.
 
Nou wat een teleurstelling op het eind.
Dat Alonso die snelste ronde nog even afgepikt had, was me helaas ontschoten, dat is inderdaad wel erg bijzonder.
Alleen heeft hij er niets aan want hij zat niet in de top 10.

Ik zat op het puntje van de bank die laatste rondes na die slechte pitstop want het ging hard tegen hard en het lukte Max maar minimaal om Norris steeds voor te blijven.

Echter ben ik wel van mening dat het er toe doet wiens schuld het is. Mijns inziens en volgens die van de race leiding was het de schuld van Max. En het was onnodig want hij wist op dat moment al dat Norris die 5 seconden straf zou krijgen en die ging zeker geen 5 seconden meer weg lopen op die paar rondes.

Het zal frustratie bij beiden geweest zijn want dat er frustratie bij Norris zat was duidelijk te merken. En Max moest toen had en tand verdedigen en bij hem zat er frustratie dat die pitstop zoveel tijd gekost had.
Dat is racen en hoort erbij, maar het was voor mij althans, een bijzondere teleurstelling dat het daarmee gelijk afgelopen was. Want daarmee was ook gelijk de spanning weg.

Fijne race, behalve hoe het eindigde. Ik hoop ook meer van deze, ook met die spanning, maar dan graag zonder dit soort onnodige ongelukken.
 
Ik weet niet wat jullie er van vonden, maar ik heb echt weer genoten.
Een als vanouds spannende wedstrijd. Verstappen die al moest beginnen op een 4de plek met een auto met toch nog een beetje niet 100% bodemplaat.
En dan de Mercedessen en McLarens die beiden eigenlijk sneller waren.

Knap dat Max bij de start richting 3de plek moest. Maar na de nodige ronden toch Norris en Piastri voorbij moest laten. Echter toen kwam de regen. Zeer goede beslissing van Max om op dat moment naar de intermediates te gaan. Ook goede beslissing van Hamilton (wat eerder) om dat nog niet te doen.
Een van de weinige races dat ik LH niet heb horen mauwen en dat hij ook eens zelf een beslissing durfde te nemen v.w.b. die banden. En dat legde hem geen windeieren.

De top 5 reed gewoon bijzonder goed. Nu durf ik alleen niet met zekerheid te zeggen of die Mercedes van Russel echt stuk was, dus dat watersysteem probleem had, maar het zou kunnen.
Hoe dan ook, met de wissel na de regen met die harde banden was een geweldige keuze opnieuw en daarmee was Max weer niet te houden en wist Norris weer voorbij te gaan, dus plek 2.

Het had geen 3 ronden meer moeten zijn want dan had hij Hamilton ook te pakken gehad. Maar nu was het een zeer verdiende tweede plek.

Norris natuurlijk teleurgesteld, maar het was deze keer zijn eigen keuze en hij dacht Hamilton nog te kunnen pakken, maar die Mercedessen waren te goed deze keer.

Hamilton verdiende winnaar. Werd ook weer eens tijd na 2,5 jaar en dat was het emotioneel ook aan te zien.

Hoe dan ook lekker spannend, zeker met die regen en de bandenwissels!

Op naar de volgende race.
 

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan