Formule1 Seizoen 2024

Wat moet je van deze race zeggen. Verstappen flink gestraft. Hij vroeg er ook om. Maar 2 x 10 seconden??.
Terwijl Perez met eenzelfde soort actie geen penalty kreeg.

Beide RB 20 blijven een drama.
Perez voor eigen publiek verzaakte enorm. Hij raakt zijn stoeltje kwijt.

De race was overigens alleen leuk door het gevecht tussen beide Mercedes coureurs.

Ik vond het een lompe aktie van Max.

Ik heb veel van het begin niet of moeilijk gezien, had helaas op mijn iptv in het begin vreselijk veel haperingen, bijna niet naar te kijken. Dat veranderde na een half uur of zo ongeveer.
Mijns inziens was Max aan het uitproberen, maar de straffen vond ik wel wat buitensporig. Oke die ene van 10 seconden was wel terecht maar 2 stuks?

Kijkend naar het verleden kreeg Lando voor die ene actie vorige week ook maar 5 seconden en bij eerdere races anderen ook. Dus die 2x10 seconden is wat veel, eentje van 10 en een van 5 was wel terecht geweest
Inderdaad was een van die acties nogal lomp te noemen.

Hahaha ja Hamilton en Russel was wel leuk, rest niet bijzonder te noemen. Niet echt genoten, hopelijk volgende keer weer beter.
Ondanks dat Max door die 20 seconden penalty op de 16e plek terecht kwam en weer terug wist te vechten naar de 6de plek vind ik dat nog steeds een zeer goede prestatie!

Er wordt gemeten met verschillende maten, dat mag duidelijk zijn maar kennelijk is de FIA van mening dat Max een voorbeeld funktie heeft en de rest van het veld niet.
Los van de toch wel wat lompe aktie van Max ben ik van mening dat er een buitensporig hoge straf is uitgedeeld. (en dat ook nog eens tweemaal)

Maar er wordt ook verteld dat Norris vorige week mild bestraft is.
Ja klopt, omdat Max ook buiten de baan zou zijn gegaan. Maar zoals ik het hoorde van Olav en die weet ook wel wat van de regels, kan de FIA voor die ene actie kiezen voor een straf van ofwel 5 ofwel 10 seconden.
Ga je dan in het verleden kijken dan zie je daar vrijwel altijd 5 seconden penalty.

Maar goed, het is zoals Max zegt, de straf is uitgedeeld en daar kun je een andere mening over hebben maar het is nu eenmaal zo. Van die ene blijf ik toch van mening dat die maar 5 seconden had moeten zijn.
Die andere van 10 die was inderdaad terecht. Alleen beetje dom om 2x zo'n actie te doen met het risico dus ook 2x een straf te krijgen.

Ik heb veel van het begin niet of moeilijk gezien, had helaas op mijn iptv in het begin vreselijk veel haperingen, bijna niet naar te kijken. Dat veranderde na een half uur of zo ongeveer.
Mijns inziens was Max aan het uitproberen, maar de straffen vond ik wel wat buitensporig. Oke die ene van 10 seconden was wel terecht maar 2 stuks?
Hier precies hetzelfde met verschillende providers.
En zoals Olaf Mol het zei waarom wordt er met twee maten gemeten!?

Ik heb dat vandaag van Olaf Mol ook gezien wat hij vertelde.

Er is idd met 2 maten gemeten, en dat vindt ik ook niet kunnen.
Ik dacht eerlijk gezegd dat er gekeken werd naar de afgelopen 2 races, en dat daar die penalty's om gegeven waren aan Max?

Ik had eerder verwacht dat hij Lando er voorbij zou laten gaan, en dan op zijn gemak voor de vierde plek gaan.

En nu nog een nieuwe motor in de RB20, weer 5 plekken naar achteren.

Dat kan er nog wel bij.

Ik heb niks van de kwalificatie gezien,

Maar de maFIA , heeft Max weer 5 seconden straf gegeven?

Ik heb de sprintrace gezien en daar waar er normaliter meteen een Virtual Safetycar ingezet werd, bleef dat nu toch wel even tijd en kwam die pas nadat Piastri even Norris voorbij gelaten had. Misschien echt toeval maar het viel mij wel op.

Max heeft geen 5 seconden straf maar 5 plekken straf. Dat is omdat hij met een nieuwe motor gaat rijden die buiten de hoeveelheid motors ligt wat normaliter gebruikt mogen worden. En dan is dat automatisch een gridstraf.

Ook vandaag wederom vertraagde rode vlag op het einde van Q2 net toen Max zijn tijd wilde verbeteren. Het begint toch wel op te vallen dat de stewards nu constant zijn acties benadeeld.

Ruime tijd gele vlag en nadat max onmogelijk een snell eronde kon rijden toen pas de rode vlag en zaten zowel Max als Sergio buiten P10 dus geen.Q3 .

Hoe vals wil je het nog hebben. 4 crashes , die bijna onmogelijk op tijd aan de meet kunnen komen , zou me niks verbazen dat ze de starttijd alsnog later inzetten om de gecrashten meer reparatie tijd te gunnen
Om 16u NL tijd moeten ze op de baan staan.

2 scenarioos of Max rijd de naad uit zijn kont of het gaat gigantisch regenen zodat de race ingekort wordt met minder aantal te vergeven punten.

Vrees dat het een mokerslag wordt voor Max.

Ik ben blij dat ik heel toevallig nog even keek want ik wist dus van niets.
En nu blijkt dat de start maar liefst 1,5 uur vervroegd is dus om 16.30 begon. Gelukkig gelijk wat stress in het begin en komt er een nieuwe start over een minuut of 5 a 6.

Phew.... voor hetzelfde geld had ik hem gemist.
Kan nu gelukkig nog volledig kijken. :)

Maar het is een beetje een puinhandel vandaag daar.

Gaat lang blijven regenen dadelijk over een minuut of 10 om 16.55 hoor ik net dus ben heel benieuwd.

Hoe lang mag de race eigenlijk duren?

Nu een rode vlag, bijna 6 uur, en nog maar halverwege.

Max rijdt trouwens geweldig.

Inclusief rode vlag situatie mag een race maximaal 3 uur duren.

Maar potverdikke, ik kan er maar 1 ding over zeggen eigenlijk.
WAT EEN RACE!!! 👍 👍 👍

Naast de 2021 race waarin hij WK werd is dit mijns inziens vermoedelijk de mooiste race van alle seizoenen bij elkaar. Hij heeft al eerder van verder weg weten te winnen, maar toen was die auto veel sneller als de rest.

Nu met een auto die dus niet veel sneller was en pech met rode vlag in de kwalificatie als 17de starten, na 11 ronden al 10de liggen en uiteindelijk winnen en dat in de regen. Bijzonder geweldige en respectabele prestatie! Een wereldkampioen waardig!:eerste:

Goed, men kan zeggen dat de safety care zijn richting uit kwam, maar dat is dacht ik bij Norris ook al eens gebeurd en hoe dan ook ging bij kwalificatie de rode vlag juist niet zijn kant uit.
Goed gekozen om door te rijden en nog geen bandenwissel te doen en die keuze, die hij zelf maakte, bracht uiteindelijk het verschil.

En ook nog even laten zien van "mannen ik ben nog niet weg" he, maar liefst 17 ronden achter elkaar een nieuwe snelste ronde laten noteren en met 19 seconden voorsprong ook nog weten te winnen.

In 1 woord schitterend!

En uiteraard ook een prachtige prestatie van de jongens van Alpine! Die waren terecht ook heel blij! 👍

Ik kan hier niets aan toevoegen. Wat je voor onmogelijk hield is toch gebeurd.

Wel bijzonder en dat zonder DRS .
Prima prestatie. 62 pnt voorsprong voor nog 3 races en 1 sprint.
Haast onmogelijk, maar nog niet te vroeg juichen.

En uiteraard racer of the day.

Jip, ondanks dat ik absoluut geen Max fan ben moet ik eerlijk toegeven dat ik genoten heb van deze race en dat Max een klasse appart is als het er op aan komt.

Ik ben zo benieuwd naar de straf van de (valse) start.

Tja, een brit gaat de straf bepalen voor ...een brit.. Die komt er met 5 seconden vanaf.

Tijdens persconferentie vroeg Max waar de britse pers was , en of ze met het vliegtuig al weg waren.
De zaal in lachen, waarop Max zei dames en heren , dit is een fatsoenlijke vraag. 😂😂😂😂

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan