Formule1 Seizoen 2024

Wat moet je van deze race zeggen. Verstappen flink gestraft. Hij vroeg er ook om. Maar 2 x 10 seconden??.
Terwijl Perez met eenzelfde soort actie geen penalty kreeg.

Beide RB 20 blijven een drama.
Perez voor eigen publiek verzaakte enorm. Hij raakt zijn stoeltje kwijt.

De race was overigens alleen leuk door het gevecht tussen beide Mercedes coureurs.

Ik heb veel van het begin niet of moeilijk gezien, had helaas op mijn iptv in het begin vreselijk veel haperingen, bijna niet naar te kijken. Dat veranderde na een half uur of zo ongeveer.
Mijns inziens was Max aan het uitproberen, maar de straffen vond ik wel wat buitensporig. Oke die ene van 10 seconden was wel terecht maar 2 stuks?

Kijkend naar het verleden kreeg Lando voor die ene actie vorige week ook maar 5 seconden en bij eerdere races anderen ook. Dus die 2x10 seconden is wat veel, eentje van 10 en een van 5 was wel terecht geweest
Inderdaad was een van die acties nogal lomp te noemen.

Hahaha ja Hamilton en Russel was wel leuk, rest niet bijzonder te noemen. Niet echt genoten, hopelijk volgende keer weer beter.
Ondanks dat Max door die 20 seconden penalty op de 16e plek terecht kwam en weer terug wist te vechten naar de 6de plek vind ik dat nog steeds een zeer goede prestatie!

Er wordt gemeten met verschillende maten, dat mag duidelijk zijn maar kennelijk is de FIA van mening dat Max een voorbeeld funktie heeft en de rest van het veld niet.
Los van de toch wel wat lompe aktie van Max ben ik van mening dat er een buitensporig hoge straf is uitgedeeld. (en dat ook nog eens tweemaal)

Maar er wordt ook verteld dat Norris vorige week mild bestraft is.
Ja klopt, omdat Max ook buiten de baan zou zijn gegaan. Maar zoals ik het hoorde van Olav en die weet ook wel wat van de regels, kan de FIA voor die ene actie kiezen voor een straf van ofwel 5 ofwel 10 seconden.
Ga je dan in het verleden kijken dan zie je daar vrijwel altijd 5 seconden penalty.

Maar goed, het is zoals Max zegt, de straf is uitgedeeld en daar kun je een andere mening over hebben maar het is nu eenmaal zo. Van die ene blijf ik toch van mening dat die maar 5 seconden had moeten zijn.
Die andere van 10 die was inderdaad terecht. Alleen beetje dom om 2x zo'n actie te doen met het risico dus ook 2x een straf te krijgen.

Ik heb veel van het begin niet of moeilijk gezien, had helaas op mijn iptv in het begin vreselijk veel haperingen, bijna niet naar te kijken. Dat veranderde na een half uur of zo ongeveer.
Mijns inziens was Max aan het uitproberen, maar de straffen vond ik wel wat buitensporig. Oke die ene van 10 seconden was wel terecht maar 2 stuks?
Hier precies hetzelfde met verschillende providers.
En zoals Olaf Mol het zei waarom wordt er met twee maten gemeten!?

Ik heb dat vandaag van Olaf Mol ook gezien wat hij vertelde.

Er is idd met 2 maten gemeten, en dat vindt ik ook niet kunnen.
Ik dacht eerlijk gezegd dat er gekeken werd naar de afgelopen 2 races, en dat daar die penalty's om gegeven waren aan Max?

Ik had eerder verwacht dat hij Lando er voorbij zou laten gaan, en dan op zijn gemak voor de vierde plek gaan.

En nu nog een nieuwe motor in de RB20, weer 5 plekken naar achteren.

Dat kan er nog wel bij.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan