Ook ik vond het een bijzonder geslaagde dag, lekker druk en gezellig en jammer genoeg te weinig tijd om even met de vele bekenden van de boards even een iets langer gesprekje te houden.
Jammer vdBosch dat je je niet even gemeld hebt, had je ook wel even graag willen leren kennen. Misshien kun je jezelf nog op een foto aanwijzen?
Op de UDSB site zullen ook nog meerdere foto's verschijnen overigens van die dag.
Zelf heb ik achter de kassa gezeten vanaf het begin tot ongeveer 13.15 uur, dus ja, dat was Black Tiger.
Een aantal mensen heeft zich nog persoonlijk komen voorstellen en/of even een hand komen geven bij het verlaten, en ook dat was heel erg leuk.
Mijn verbazing wekt echter even deze uitspraak:
Hopelijk is de volgende meeting wat centraler geregeld
Ik weet niet of je ooit eens landkaart hebt gelezen, maar centraler kan het bijna niet.
Wat betreft de grootte, moet je inschatten hoeveel ruimte je nodig denkt te hebben naar gelang het aantal exposanten wat komt. Dat is niet altijd vroeg genoeg bekend omdat je al heel vroeg op zoek moet als organisatie naar een ruimte, die niet alleen enigszins groot genoeg is, maar waar ook drank en hapjes te krijgen zijn met redelijke prijzen, en waar de ruimte op zich ook nog eens betaalbaar is.
Nadeel waren inderdaad de parkeervoorzieningen alhoewel ik zelf de meer redelijke afstand van ongeveer 600 meter heb horen noemen van Parkeerbeheer wat mede door onze collega Petertje van s4a verzorgt werd, enwel de gehele dag!!! Waarvoor zeer hartelijke dank nogmaals!
De organisatie probeert altijd aan de parkeervoorzieningen te denken, maar het moet dus een goede combinatie zijn, centraal, groot genoeg, betaalbaar en voldoende parkeergelegenheid dichtbij. En dat laatste is in die combinatie niet altijd realiseerbaar, maar er wordt zeer zeker aan gedacht tijdens de opzet van het geheel.
Zelf zat ik niet in het kernteam, maar weet wel hoeveel werk en denkwerk er verzet is geworden om tot een tevredenstellende lokatie te kunnen komen.
Iemand die zegt dat het amateuristisch is, is klaarblijkelijk nog nooit op een satdag geweest, verder ligt de nadruk op zo'n dag op kennismaking met elkaar en hobbyisme, dan op de professionaliteit. Een satdag is niet bedoeld als een hobby-copy van de satexpo. Standhouders zijn zelf verantwoordelijk voor hun stands en kunnen zelf ook hun standmateriaal meebrengen, zoals van Hunen o.a. gedaan heeft, verder moet ook daar weer plaats voor zijn, en aldus is dat niet voor elke standhouder mogelijk, waarbij je ook nog eens er aan moet denken dat een vrachtwagen met standmateriaal en het opbouwen daarvan voor hun ook weer extra kosten met zich meebrengt, wat dan weer in de prijzen doorberekend gaat worden zodat die weer minder interessant zijn.
Maak je keuze maar. Professionelere stands of leukere aanbiedingen? Dan is de keuze snel gemaakt.
Niet tevreden over professionaliteit? Geen probleem, dan organiseer zelf maar eens zo'n dag, eens zien wat je er van bakt.
Kritiek is leuk, maar kom ook met argumenten en niet met loze uitspraken.
Goede kritiek is:
1.) Parkeren -> was bekend maar kon niet anders dit keer, zal zeker een volgende keer ook weer rekening mee worden gehouden.
2.) Grotere ruimte -> Hangt van diverse dingen af, het moet ook weer niet te groot worden anders kan iedereen overal wel goed bij, maar geeft het geheel weer een kalere indruk, zodat ook de indruk komt dat er maar weinig volk is.
De factoren van belang en waarover is nagedacht heb ik al eerder genoemd, maar de organisatie blijft zijn best doen.
3.) Workshops voor o.a. draaibare opstellingen. Deze is op het laatste moment afgelast omdat degene die dat zou doen op het laatst niet kon. Echter kon men deze vraag ook aan de aanwezige hobbyisten stellen zoals de BSH en Satnerds etc.
Het is heel fijn te horen dat zoveel mensen gekomen zijn en dat er zoveel mensen toch genoten hebben van het elkaar eens in het echt zien, of voor die wat zich al kenden, elkaar weer eens tegen te komen.
Jullie waren allemaal fantastisch volk, en er mag nog gezegd worden dat na afloop de organisatie nog een compliment kreeg van de eigenaars van het gebouw, dat ze vaker georganiseerde bijeenkomsten en/of dagen hadden, maar a.) nooit zo druk en b.) nooit zo'n gezellig volk als ze deze keer hadden gezien, ook zij waren zeer tevreden!
P.s. Ik zag nog een opmerking dat er weinig was over Seca2. Maar ik weet zelf niet goed wat ik me daarbij moet voorstellen. Coderingen mag je niet behandelen en wat wilde je dan horen over Seca2?
Denk er over na dat er in elk geval met zekerheid 2 mensen van Canal+ zijn komen kijken naar het geheel en dat we van tevoren aangegeven hebben totaal niets aan illegale zaken te doen of te willen zien op de satellietdag.