!!! Reacties Op De Satdag !!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik wil iedereen die aan deze dag heeft meegewerkt bedanken voor de gezellige dag.
En dat ze het volgend jaar maar weer moeten doen.Maar dan in het noorden des lands.
Wlady uit het verre noorden

Was vandaag samen met Hobbyman en nog iemand op de satdag. Was zeker leuk om eens te kijken wie er achter de vele voorkomende namen schuil gaan. Ik heb er toch verschillende gezien zoals Vago - VL32 - Satking - Klukje en Teebee.
Peter van de super Humaxsettings was er zelfs ook !
Volgend jaar iets betere parkeermogelijkheden, en iets groter onderkomen......want op sommige momenten was het vrij krap.
Voor de rest aan de organisatie.....het was Super !!!
Tot volgend jaar :)

Ps: VL32 nog van harte met je Topfield 5000

Grtz Satfreak

Ik ben dus NIET geweest, maar wel leuk te lezen dat het zo goed gegaan is ;)

Kreeg net wel een pm van iemand die meende mij gesproken te hebben, dat kan dus niet.

heb daar heel de dag ook rond gelopen heb heel veel reacties gehoord die merendeeld heel positief waren .
betreffende parkeren waren er wat problemen maarja zonnetje scheen goed .het was internationaal--- nederlanders --belgen--duitsers-- en niet te vergeten iemand uit mallorca .
betreffende de grote van het gebouw had ik de indruk dat het knus en gezellig was degene die even moesten wachten hadden daar ook weinig moeite mee.
wat betreft s2 weinig over maarja wat niet is zal misschien komen ,en we hebben toch allemaal al een abbonement of niet soms !!!
in mijn beleving was het een zeer geslaagde dag ik wil iedereen bedanken die deze dag tot een succes gemaakt hebben

was een kei leuke dag wat die gasten betreft in het blauw maakt niet uit ik had me echte nummer borden er niet op zitten wel van de zelfe auto en kleur natuurlijk wahahahahahah..... het was toppie..........

Wat ik wel jammer vond is dat er weinig demo's waren ik had verwacht dat ze zouden laten zien hoe ze bv een draaibare motor afstellen.
En het goed uitrichten van een schotel.
Maarja misschien voor de volgende keer, ik heb wel een humax 5400z gekocht voor 300 euro met de juiste loader erin ;-)
dat is toch wel een koopje nieuw in doos.

mzl gogo

Hier de leuke reacties zoals vermeld op het s4a-Board bij de Dreambox gebruikers:

Reactie Hemertje@Dreambox.Sjerom.com:

Hoi Mededreamers,

samen met Ronaldd van het s4a-board en Compy van het Satnerds-Board heb ik een leuke maar lange dag gehad op de Satdag van vandaag... De Dreambox had veel aandacht en er werden leuke, goede en informatieve vragen gesteld aan ons... Ook kregen we vele positieve reacties van jullie!

Tevens hebben we een viertal boxen weer tot leven kunnen wekken die een bootloader probleem hadden met onze eigen gemaakte bootloader, zie ook deze topic!

Bedankt voor de vele belangstelling en dat we kennis hebben mogen maken met verschillende enthousiaste mededreamers die we al kenden van het forum hiero!

Volgend jaar weer zo'n geslaagde dag?

Reactie Compy@Satnerds:

Hierbij wil ik jullie bedanken, Ronald en Hemertje voor de ondersteuning die jullie ons hebben gegeven.
We waren gewoon 1 team en zo hoort het ook.
Ronald s4a mod van dreamboxforum, Hemertje admin van dreambox.sjerom.com, en ik Compy Satnerds mod .Op een gegeven moment konden we de belangstelling gewoon niet meer de baas en toen trok Ronald het satnerds T-shirt aan en begon gewoon mee te helpen.
We hebben inderdaad 4 boxen terug kunnen reanimeren, het aantal images en settingslijsten dat ik heb geflash weet ik niet meer, was gewoon niet bij te houden.
Al bij al is de verbroedering van 3 sites gewoon top geweest.
Dat nu juist de dreambox hiervoor nodig is, is knap. Dit is voor herhaling vatbaar.
Ik hoop ook dat jullie goede antwoorden en uitleg hebben gekregen van ons. We hebben voor de volgende keer al wat ideeen zoals bv een workshop voor de dreambox.
Veronica satelite had voor onze stand ook meer dan gewone belangstelling 'Dat vrouwtje heeft dus echt 3 uur zitten wachten voor een interveuw met mij, MAAR JULLIE GINGEN VOOR!!'.
Hierbij Ronald een dikke voor deze dag samen met jou , het was zweten geblazen
Hemertje ,je bent toppie

Reactie Ronald@s4a:

Compy jij ook bedankt. ik vond erg leuk om met de oude rotten van het vak te mogen mee hobbien. Hemertje en nog bedankt voor de frietjes.

Het is idd voor herhaling vatbaar volgend jaar zal ik er zeker weer bij zijn.

Ronald

Zo te zien heeft iedereen genoten van de gezelligheid en de vele belangstelling!

Mede namens Compy en Ronald: iedereen die dit mogelijk heeft gemaakt, Harstikke bedankt!

Ja, erg leuk ,maar wel best kleine ruimte.
Volgende keer moeten de organisatie maar een grotere ruimte zoeken.
Enne... ik was maar daar erg kort aanwezig (paar uurtjes)
@ pikkie, Al C was daar ook aanwezig! (lol)
Enne...vdbosch leden herkennen mij weer niet ..hehehe.
Gr33tZ MZ4
P.S. de man met lang haar (met motor) bruine jas. Trouwens bedankt voor info's.

Ben ook even geweest,. Was er pas om 15:00 uur en dus NET op tijd voor de trekking ;-)
Helaas ben ik heel gelukkig in de liefde en werd deze loterij voor mij nix ;-)

Kleine ruimte waardoor het dringen was in de Van Hunen zaal, en de parkeerruimte was niet toerijkend voor het grote aantal bezoekers. Heel Elst was volgeparkeerd (wat zullen die bewoners gedacht hebben ????? ;-)))))

Een aantal bekenden gezien en om 15:50 weer de terugreis naar het westen aanvaard.

Hopelijk is de volgende meeting wat centraler geregeld en wellicht in een ruimere behuizing.

V.w.b. de sfeer ; die was TOP !

Helaas kon ik er niet bij zijn, volgende keer wel is de bedoeling.

Wat waren eigenlijk de vragen (+ antwoorden) van de kennisquiz?

Helaas Martiez, inderdaad niet herkend.
Maar volgend jaar weer een satdag toch, zoals beloofd kom ik je dan de hand schudden om alle vetes achter ons te laten.
Dus tot volgend jaar en tot die tijd, veel hobby succes!

Beste mannen

De org van de Satdag Heeft wel zijn best gedaan

Het was een zeer geslaagde dag in Elst

Is voor de komende jaren voor herhaling vatbaar

MVG : Satgeert

Ook ik vond het een bijzonder geslaagde dag, lekker druk en gezellig en jammer genoeg te weinig tijd om even met de vele bekenden van de boards even een iets langer gesprekje te houden.

Jammer vdBosch dat je je niet even gemeld hebt, had je ook wel even graag willen leren kennen. Misshien kun je jezelf nog op een foto aanwijzen?
Op de UDSB site zullen ook nog meerdere foto's verschijnen overigens van die dag.

Zelf heb ik achter de kassa gezeten vanaf het begin tot ongeveer 13.15 uur, dus ja, dat was Black Tiger.:)

Een aantal mensen heeft zich nog persoonlijk komen voorstellen en/of even een hand komen geven bij het verlaten, en ook dat was heel erg leuk.

Mijn verbazing wekt echter even deze uitspraak:
Hopelijk is de volgende meeting wat centraler geregeld
Ik weet niet of je ooit eens landkaart hebt gelezen, maar centraler kan het bijna niet.

Wat betreft de grootte, moet je inschatten hoeveel ruimte je nodig denkt te hebben naar gelang het aantal exposanten wat komt. Dat is niet altijd vroeg genoeg bekend omdat je al heel vroeg op zoek moet als organisatie naar een ruimte, die niet alleen enigszins groot genoeg is, maar waar ook drank en hapjes te krijgen zijn met redelijke prijzen, en waar de ruimte op zich ook nog eens betaalbaar is.

Nadeel waren inderdaad de parkeervoorzieningen alhoewel ik zelf de meer redelijke afstand van ongeveer 600 meter heb horen noemen van Parkeerbeheer wat mede door onze collega Petertje van s4a verzorgt werd, enwel de gehele dag!!! Waarvoor zeer hartelijke dank nogmaals!

De organisatie probeert altijd aan de parkeervoorzieningen te denken, maar het moet dus een goede combinatie zijn, centraal, groot genoeg, betaalbaar en voldoende parkeergelegenheid dichtbij. En dat laatste is in die combinatie niet altijd realiseerbaar, maar er wordt zeer zeker aan gedacht tijdens de opzet van het geheel.
Zelf zat ik niet in het kernteam, maar weet wel hoeveel werk en denkwerk er verzet is geworden om tot een tevredenstellende lokatie te kunnen komen.

Iemand die zegt dat het amateuristisch is, is klaarblijkelijk nog nooit op een satdag geweest, verder ligt de nadruk op zo'n dag op kennismaking met elkaar en hobbyisme, dan op de professionaliteit. Een satdag is niet bedoeld als een hobby-copy van de satexpo. Standhouders zijn zelf verantwoordelijk voor hun stands en kunnen zelf ook hun standmateriaal meebrengen, zoals van Hunen o.a. gedaan heeft, verder moet ook daar weer plaats voor zijn, en aldus is dat niet voor elke standhouder mogelijk, waarbij je ook nog eens er aan moet denken dat een vrachtwagen met standmateriaal en het opbouwen daarvan voor hun ook weer extra kosten met zich meebrengt, wat dan weer in de prijzen doorberekend gaat worden zodat die weer minder interessant zijn.
Maak je keuze maar. Professionelere stands of leukere aanbiedingen? Dan is de keuze snel gemaakt.
Niet tevreden over professionaliteit? Geen probleem, dan organiseer zelf maar eens zo'n dag, eens zien wat je er van bakt.

Kritiek is leuk, maar kom ook met argumenten en niet met loze uitspraken.
Goede kritiek is:
1.) Parkeren -> was bekend maar kon niet anders dit keer, zal zeker een volgende keer ook weer rekening mee worden gehouden.
2.) Grotere ruimte -> Hangt van diverse dingen af, het moet ook weer niet te groot worden anders kan iedereen overal wel goed bij, maar geeft het geheel weer een kalere indruk, zodat ook de indruk komt dat er maar weinig volk is.
De factoren van belang en waarover is nagedacht heb ik al eerder genoemd, maar de organisatie blijft zijn best doen.
3.) Workshops voor o.a. draaibare opstellingen. Deze is op het laatste moment afgelast omdat degene die dat zou doen op het laatst niet kon. Echter kon men deze vraag ook aan de aanwezige hobbyisten stellen zoals de BSH en Satnerds etc.

Het is heel fijn te horen dat zoveel mensen gekomen zijn en dat er zoveel mensen toch genoten hebben van het elkaar eens in het echt zien, of voor die wat zich al kenden, elkaar weer eens tegen te komen.
Jullie waren allemaal fantastisch volk, en er mag nog gezegd worden dat na afloop de organisatie nog een compliment kreeg van de eigenaars van het gebouw, dat ze vaker georganiseerde bijeenkomsten en/of dagen hadden, maar a.) nooit zo druk en b.) nooit zo'n gezellig volk als ze deze keer hadden gezien, ook zij waren zeer tevreden!

P.s. Ik zag nog een opmerking dat er weinig was over Seca2. Maar ik weet zelf niet goed wat ik me daarbij moet voorstellen. Coderingen mag je niet behandelen en wat wilde je dan horen over Seca2?
Denk er over na dat er in elk geval met zekerheid 2 mensen van Canal+ zijn komen kijken naar het geheel en dat we van tevoren aangegeven hebben totaal niets aan illegale zaken te doen of te willen zien op de satellietdag.

Dat het een leuke dag was had ik al vermeld, maar bij deze nog een paar foto's van de satdag.
Ondanks dat ze in het wilde weg zijn geschoten, zijn er toch een aantal leuke foto's bij.
En nee er is niet doelbewust op eendjes geschoten!! :)

http://bighenk.host.sk/foto_satdag_2003.htm

Big-Henk

Hoi,

Ik werd een beetje verrast door de grote opkomst, voor de organisatie is dit top voor de bezoeker wat minder omdat je niet alles kunt zien. Maar wie zeurt er over zo'n kleinigheidje [ikke niet]
FF bij kunnen kletsen met UBC collega-concurenten van een tijdje terug en een boel hoofden bij de nicks gezien.
Mijn complimenten naar de organisatie en de standhouders die zich uit de naad gewerkt hebben om dit mogelijk te maken.

Groeten Van Maison

Nog bedankt voor de gastvrijheid dat ik mat jullie mee kon rijden.
En ik hoop dat je niet veel last heb gehad van die twee oude rambo's,achter in.
Groetjes van Wlady ook aan kLUK

Hoi,

Ik heb voor deze dag mijn uitje in drachten afgebroken, ik was zelfs nog ziek, maar ik ben toch gekomen.
Verder veel bekenden gezien,maar niet met iedereen kunnen kletsen maar dat doen we de volgende keer wel.
Ik wilde TechnoDaddy toch even een compliment geven over de shirt's deze zagen er geweldig uit.
Verder een leuke dag geweest en zeker voor herhaling vatbaar.

Bye HobbyMan

Ik ben het met hobbyman eens dat de shirts er leuk uitzagen met de Duck erop, en je eigen nickname....klasse techodaddy.
Mijn vrouw vondt hem heeeeel kleurrijk :)

Grtz SATFREAK

ik kom nog maar net kijken in dit wereldje maar ik vind als dit de eerste keer is en daarbij komt dat het georganiseert is door hobbyisten en vrijwillgers daar nem ik mn petje voor af.

ik had eigelijk gehoopt een nokia op de kop kunnen tikken bij blokker maar die hattie helaas niet in de aanbieding

maar in ieder geval bedankt en tot volgend jaar

grt
dash

@Big-Henk......fijn, dat wij hier in Spanje wat foto,s konden zien en een indruk hebben wat een gezellige dag jullie hebben gehad. Wij komen zeker volgend jaar! Nu nog ff namen bij de gezichten doen!!!!!!

De groeten van de Satrat en Lagos
(Lagos kan niet posten want die is aan het verhuizen en heeft nog geen tel. lijn)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan