Nondeju, het wordt met de dag erger. Nu is uitgekomen wat er in dat lente-, kunduz- or whateveryouwantocall it shitakkoord staat.
De zieken betalen weer het meest.
Gisteravond op het journaal zeiden ze dus dat als je in het ziekenhuis komt te liggen, je zelf 7,50 per dag moet betalen. En dus de zorgtoeslag omhoog naar 220 euro.
Wat is dit voor asociaal geneuzel. En dan zijn ze blij dat ze niet op de ontwikkelingssamenwerking hoefden te korten? Wordt het niet eens tijd dat ze eerst eens zorgen voor het welzijn van de mensen in eigenland?
Denken ze nu werkelijk dat mensen voor hun plezier in het ziekenhuis gaan liggen? En als je er 10 dagen ligt ben je dus al 75 euro kwijt. Waarvan moet je dat betalen? Je ligt immers als snel 10 dagen in het ziekenhuis als je echt iets hebt.
Eigen bijdrage omhoog. Waarom met een bedrag? Waarom niet eerlijk verdeeld en dus met een bepaald percentage omhoog?
Gelukkig is volgende peilingen de SP al de tweede partij, maar ik kan me dus totaal niet voorstellen dat met dit soort bezuinigingen de VVD met 28 zetels in de peilingen nog steeds koploper is, dat er nog steeds zoveel mensen op stemmen.
Volgend jaar gaan de middeninkomens er het meest op achteruit werd er gezegd.
Zijn er nu zoveel mensen met een plaat voor de kop? Want ik kan me niet voorstellen dat er meer mensen met bedrijven en met geld zijn (waar de vvd voor is) dat mensen met lage inkomens. Want die zijn er het meest.
Dus iedereen met een laag inkomen denkt niet na als ie VVD stemt.
Deze asociale ziekenhuistoeslag is niet nodig als we bijv. wel korten op ontwikkelingshulp. Jantje in Soedan heeft al 60 jaar honger, dat had al lang over kunnen zijn dus wat minder steun gaat daar echt niet zoveel uitmaken.
Hypotheekrente aftrek niet alleen voor nieuwe hypotheken maar voor alle bestaande hypotheken korten, danwel voor huizen vanaf 200.000 bijv. levert veel meer op.
Joint Strike Fighter project opzeggen, levert ook de nodige miljarden op. Waarom moeten wij voorop lopen met ons kleine minilegertje, terwijl voor bescherming van Europa veel grotere landen als Duitsland en Frankrijk (deze zelfs met atoomwapens) dat beter kunnen doen omdat die ook een groter leger hebben? En meer inwoners dus ook meer geld?
En nu willen ze zelfs mee gaan doen met zo'n euro-bescherm-pot voor Europa? Zijn we nu helemaal van de pot gerukt? Als die euro na die 10 jaar nog steeds niet goed draait en allerlei landen zomaar problemen kunnen maken, dan moeten we er geen reservepot voor maken maar dan moeten we ermee kappen.
Of een lokale munt naast de euro invoeren, dan is er ook weer valutahandel, dat brengt ook weer goed geld op voor de economie.
Maar dat zullen de politici vermoedelijk alleen inzien als het te laat is.
Hopelijk gaan er nog meer mensen SP stemmen want D'66 is al even erg als de VVD met zijn pro-europa en bezuinigingspolitie en Groen Links gooit dus ook maar gewoon de (chronisch) zieken en lage inkomens de hoek in ten behoeve van wat meer gras hier of daar. Stelletje idioten!
En de PVV is niet te vertrouwen, die zeggen vanalles en doe het toch niet. Verhoging aow leeftijd was een breekpunt, dat was al na 1 dag voorbij. Nu is ie weer met zijn tegen-europa maar als ie in de regering komt, draait ie weer als een haas om mee te kunnen regeren. Die lult meer dan dat ie doet of kan. Met zo eentje in de regering of als gedoger kom je ook geen steek verder.
Wat mij betreft zou er in de grondwet moeten staan dat democratie uitsluitend bestaat uit een meerderheidskabinet en niet uit een gedoogkabinet. Da's kiezersbedrog en bullshit en het werkt niet.