Mas3 zei:
Wie was het hier die het eerst riep dat het kabinet gelukkig gevallen was ?
Dit krijg je er dus van.
Dat was ik die dat als eerste riep. Om te roepen dat je dit dus er van krijgt is vind ik onzin.
Want dit is de eerste keer in de geschiedenis van de politiek dat zoiets gebeurt is, dus om te beginnen was zoiets al helemaal niet te verwachten.
Daarnaast ben ik nog steeds blij dat het kabinet gevallen is, want de maatregelen die waren afgesproken waren zo mogelijk nog erger. Dus zelfs al was dit te verwachten, dan is het nog altijd wat beter dan wat er bij aanblijven zou gebeuren.
Denk aan 9 euro voor elk recept bij betalen, geen 350 maar 400 euro eigen risico.
We komen dus van de regen in de drup, maar iets minder erg dan het geworden was als de regering nog aangebleven was. Buiten wat die geheid nog meer zouden doen.
Denk er ook aan dat het 5-partijen akkoord met name door VVD en CDA weer gedragen is, om die meerderheid te kunnen krijgen. Dat D'66 mee zou doen was te verwachten. Dat Groen Links ook heeft meegedaan met die uitmelkerij van het volk is een aanfluiting.
Ik vind het sowiezo volksverlakkerij dat bij een gevallen regering, een tijdelijke meerderheid zoiets kan doen, terwijl op moment van vallen van de regering verkiezingen aan bod zijn en dus helemaal niet duidelijk is of die tijdelijke meerderheid nog wel een tijdelijke meerderheid is. Zoiets moest verboden worden als het om zo'n belangrijke zaken gaat, tenzij 90% van de partijen het ermee eens is.
Alles wat onder enige druk van de PVV is besloten word zo snel het kan teruggedraaid.
Nja... wat meer snelheid op autowegen is niet zo belangrijk. Het enige jammere vind ik dat ze het korten op ontwikkelingssamenwerking hebben teruggedraaid over de rug van chronisch zieken in eigen land. Veel mensen zijn niet blij met de PVV, maar met dit soor asociale maatregelen werk je juist dit soort partijen in de hand.
Mas3 zei:
En ze geven de partijen die er niet aan mee doen de schuld van, want de kiezer is toch een domme lul die niet door heeft hoe het werkelijk zit.
Geen van die partijen die nu in dat akkoord zitten verdienen het om in een volgende regering terecht te komen.
Die dienen kei en keihard afgestraft te worden, ik heb geen behoefte aan dat soort kleine kinderen die het land zouden leiden.
Daar ben ik het hartgrondig mee eens. Dat bekent echter ook dat de VVD flink afgestraft moet worden, want die stond aan de basis van deze enorme bezuinigingen op verkeerde wijze, al toen er nog een kabinet was. En is nog steeds de grootste partij.
Dat er bezuinigd moet worden begrijpen we allemaal. Hervormingen ook prima. Maar doe het dan wel op een eerlijke manier en ga niet alleen in de marge liggen rommelen ten koste van lagere en dan ook nog middeninkomens. Doe dan fatsoenlijke hervormingen en trek ze over de hele lijn evenredig door. Ook v.w.b. bezuinigingen.
En begin met zaken die we als klein landje wat altijd haantje de voorstel wil zijn niet nodig hebben. Helicopters, JSF en andere zaken.