• * * * Max Verstappen wereldkampioen 2024! * * *

redbull racing

Welk Android kastje?

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
1.228
Punten
113
Leeftijd
61
Een kennis heeft een LG TV die wel apps heeft, maar oude, dus hij kan er geen Netflix app op zetten en hij heeft ook al de laatste firmware (van 2016) er op, maar helaas.

Dus dacht ik er aan dat hij misschien het beste een Android kastje kon nemen. Chromecast kastje is geen optie voor hem.
Maar er zijn zoveel van die dingen in omloop en ik heb me daar nooit zo mee bezig gehouden dus loop een beetje tegen het "bomen en bos" verhaal op.

Wat ik voor hem zoek is een Android kastje wat niet te gek duur is (dus liefst niet de 100 euro), maar ook niet te langzaam. Dus een kastje wat echt goed, stabiel en snel werkt met de huidige mogelijke iptv abo's (van de Chinees bijv.) maar met name waar Netflix goed op werkt.

Welke Android kastjes zijn dan geschikt, waar hij ook zeker is dat er (bij goede i-net verbinding) geen hakkelingen ontstaan door de cpu van het kastje en dat soort dingen?
Mag in NL of bij Ali gekocht worden dat maakt me in principe niet zoveel uit.

Ik heb hier nog een gloednieuwe android kastje liggen,
Scishion v88
1G ram 8G memory.

Daarop draait netflix volgens mij perfect op.
Lijkt veel op het  android kastje A95X

Het hakkelen van iptv ligt niet aan zon kastje maar meestal door de slechte leverancier.

Ik heb boven zo'n kastje liggen voor m'n dochter maar dat is verouderd, dat was nog van gratisstreamen.nl en die zijn er mee gestopt overigens.
Zo eentje dus met een trage cpu er in. Een oude versie, kon max. nog Kodi 17 op met veel moeite. :)

Dan is die van jou al een stuk moderner volgens mij. We gaan even per pm. :)

Ik heb een Nvidia Shield, hiermee kun je ook nog eens lekker gamen.
Het is handig als je gelijk Aptoide download en erop zet, hiermee kan je dan Tea tv er opzetten.
Dat is een app waarmee je gelijk naar de laatste movies kan.

De Nvidea zit in de duurdere prijsklasse volgens mij? 

Ik zou eerder denken aan een google Chromecast.

Maar mocht het echt brand zijn, ik heb hier nog een paar kastjes liggen waar Kodi 17.6 op staat met alle huidige addons...

Oei Aptoide barst van de malafide apps die je box behoorlijk om zeep kunnen helpen. Mijn kleinzoon heeft daarmee zijn iphone 6 totaal onbruikbaar mee gemaakt. Constante reboot en niet meer te redden.

Freggel heb jij op die kastjes wel eens netflix gedraaid zijn toch die a95x boxjes.
Heb zojuist batman the dark knight zitten bekijken maar verre van vloeiend beeld. Kleine haperingen steeds.

De betere zijn de 4k uitvoeringen met android 8.1 kodi is niet interessant voor de zoekende BT

Helaas niet zo goed gekeken. :biggrin:
Nummer 10 zit met de prijsklasse veel te hoog en Freggel1 heeft niet gelezen dat een Chromecast geen optie is.
Heb jij niet ook nog een ander ding gehad nr. 10?

Het is geen brand, maar moet gewoon een fatsoenlijk kastje hebben waar vloeiend Netflix op te kijken is. The Matrix had een bijzonder leuk aanbod voor me, maar helaas zoals men kan lezen kleine haperingen. En dat is juist niet de bedoeling. Ik wil dat best bij Ali bestellen, maar bomen en bos he... geen flauw idee welke te nemen.
Waren die wat jij hebt liggen niet gelijkwaardig aan die waar ik die link naar toe zette freggel1?

Mijn vriend heeft geen 4K TV dus inderdaad hoeft dat er niet perse op te zitten.

Tumme, ik heb jou vraag 2 keer gelezen, en nou net weer over die ene regel gelezen! :biggrin: :stupid:  ( Ben veel te veel met volgende week bezig!!!).

Maar ff een andere vraag, heeft jou kennis een pc?  Zet anders daar de Netflix-app op, en via HDMI of ouwerwets VGA naar de TV, met een toetsenbordje of draadloze muis.

Heb je hem inmiddels gevonden dan? 2e regel achteraan. :)

Ja mijn kennis heeft een pc (en 10 meter hdmi kabel naar zijn TV) maar het was juist de bedoeling om niet de hele tijd die pc aan te hebben staan.

Ik ben nog altijd op zoek en neem aan dat de cpu snel genoeg moet zijn. Ik zag bijv. deze box die er qua specificaties heel goed uit ziet. Kost dan zeg maar 4 tientjes. Maar ik weet bijv. niet of die cpu snel genoeg is om Netflix stabiel af te spelen.
Weet iemand dat, of weet iemand er eentje waarvan zeker is dat die dat kan?

The Alfawise T9 TV box works, but not without questions.
The main complaint ? to the temperature of the processor, it is clearly off scale and with this will have to do something.
The test results are rather low.
Play with it in serious 3D games will not work, only in the simplest 2D.
But given the relatively low cost, tv prefix Alfawise T9 has the right to life.
It can work as a normal media set-top box for watching online video on Youtube, online cinemas, TV channels, Internet surfing and other non-complex tasks.

Hmm of NETFLIX in  full HD is een gok. Men heeft het over 4k kwaliteit dus heeft alle schijn mee.

Als ik dat zo lees dan is hij wel goedkoop, maar niet zo geschikt en kan de cpu te heet worden, en lage test resultaten lijkt me ook niet echt je van het.
Dan kan ik beter iets anders gaan zoeken.
Had jij die review gewoon via Google gevonden?

Ik zag trouwens dat een paar merken deze T9 hadden, hoe kan ik zien dat deze van Alfawise is?

Edit: Whahahaha, kijk eens wat die er voor vragen. LoL. Da's dikke winst. :biggrin:

Die had ik ook gezien, maar het zijn "experts." woehahaha voorraad 5+

Ik heb gewoon gegoogled op "android t9 tv review" en kwam deze info tegen.
Fabrikant is niet interessant boxjes zijn allemaal identiek.

https://www.priceboon.com/product/alfawise-t9-tv-box/

Reviews van amazon.

https://www.amazon.co.uk/JUSTOP-Android-Storage-Network-Bluetooth-Black/product-reviews/B075CNNVX6

https://www.wirelesshack.org/review-x99-4k-android-tv-box-rk3399-4gb-ram-32gb-rom.html

Super box maar lees de text er maar eens bij daar staat beschreven dat wat ik nog niet eens wist.

Testing the unit with Netflix it would only play standard definition due to Netflix restrictions.
Netflix requires a box be certified or it will only play 480p and not HD resolution.

Nou snap ik ook waarom dat boxje van mij de hik kreeg met deze resolutie.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_Netflix-compatible_devices

Geen android kastje maar een apple tv 3 
2e hands niet erg prijzig.
Op MP al rond de 50?

Pfoeh, ik denk niet dat je een kastje nodig hebt met veel geheugen, je gebruikt enkel Android. 

Jammer dat het een LG is, want als het een Samsung was dan heb je aan een smartphone meer dan genoeg, of kan dit met een LG ook, Dat weet ik even niet? 

Black Tiger, ik stuur dat kastje wat ik heb liggen met liefde en plezier op, ga gewoon ff testen, is het niks tja...

Freggel als het de nexbox a95x Is?
ik heb gisteren en vandaag datzelfde boxje laten draaien op NETFLIX (wat de bedoeling van BT is). Als je van hikkend beeld houdt ?  Prima.

Ook heb ik een ander android boxje getest een Scishine v88 zelfde rampzalige beeld regelmatig een hapering van ca 0.3sec maar daar ga je na een half uur JE mateloos aan ergeren.

Wat wel goed draait zijn youtube filmpjes .

Maar laat BT zelf beslissen wat hij wilt. Volgens mij heeft hij zelf thuis ook zo'n kastje of nog iets ouder.

@Matrix, ik heb nog nooit geprobeerd om Netflix op een box te zetten, want ik kijk dit gewoon hier via de tv, dus ik heb er geen reden toe om dit te proberen.

Ik heb nog een stel van die dingen liggen en om te testen wou ik er gewoon 1 naar Black Tiger sturen. ;) 

Je kunt ook een Firestick kopen bij Amazon.
Daar kan je alle android apps opzetten, dus ook Netflix. dat heb ik zelf ook gedaan, en het werkt echt goed.
Voor 59 Euro ben je klaar.

Die firestick van amazon is door netflix gecertificeerd dus  dat zit wel snor.
?hangslot

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan