draaibaar schotel systeem

Speedy,

Waar woon je, ik wil je er wel mee helpen als je er echt niet uit komt

Groetjes,

Wing

Dat klopt, inderdaad wat Mas 3 zegt omdat je schotel als een spiegel werkt voor het opvangen van signalen.

Groet

Wing

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik woon in Zuid limburg (Landgraaf)

Ik heb op de link gekeken van clark belt en het eerste plaatje bestudeerd en zie dat de series links van de astra 19.2 oost bevind dan ga ik er vanuit dat het bij ook zo iets of is dat per locatie verschillend of hij links of rechts bevind.

Als hij rechts naast de astra bevind daar heb ik alle zicht heen want daar staat namelijk niks in de weg

Als je VOOR je schotel staat zit de Sirius (Astra4) dus links van je vanachter de schotel gezien staat hij dus rechts.:)

oke dan snap ik het als ik dus achter de schotel sta moet ik hem naar rechts draaien om de astra 4 serius te kunnen ontvangen dan is de turksesat links te vinden meer naar oosten op 42.00 graden

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 10:24 uur ----------

oke dan snap ik het als ik dus achter de schotel sta moet ik hem naar rechts draaien om de astra 4 serius te kunnen ontvangen dan is de turksesat links te vinden meer naar oosten op 42.00 graden
1. mast waterpas hangen

2. motor bevestigingen zorgen dat de arm van de motor op 0 graden staat

3. de schotel aan de arm bevestigingen de hoek op 39 graden zetten.

4. dan motor met schotel draaien naar de astra 4 en goed afstellen.

Klopt het dan dat de arm van die staat op 0 graden in rechte lijn staat met de astra 4 dan ik dan alles in een keer goed heb wat ik kan ontvangen

Klopt het dan dat de arm van die staat op 0 graden in rechte lijn staat met de astra 4 dan ik dan alles in een keer goed heb wat ik kan ontvangen
Ja. Feitelijk moet je een zender van de Sirius opzetten.

Dan draai je via de motor setup naar de 0 positie.

Daarna stel je de schotel optimaal af (horizontaal/verticaal) tot je het beste beeld hebt. Het kan ook nog links en rechts maar dan meot je niet de losse schotel richten maar het geheel dus motor compleet met schotel, zodat alles in rechte lijn blijft.

Als dat optimaal gebeurt is vul je de lattitude en longittude in en zou alles goed moeten werken.

Nou Speedy, zo moet het wel lukken dacht ik zo, mocht het nog niet willen dan moet ik maar een weekend een bezoekje aan mijn zus in Heerlen combineren met jouw schoteltje optimaliseren.

Gr.

Wing

De motor staat al op 0 vanuit de fabriek dus in principe lijkt het moeilijker als dat het is en met alles in rechte lijn staan bedoel je daar mee de arm van de schotel ten opzichten van de arm van de motor als ik het goed begrijp ik krijg dit vrijdag schotel en motor geleverd behalve mijn nieuwe ontvanger nog niet was niet voorradig die word nageleverd. Ik heb in mijn ontvanger gezocht er staat geen zenders van de serius in geprogrammeerd maar kan wel in het menu de serius satelliet aangeven en dan krijg ik een balke met signaal sterkte is dat ook goed om het zo te doen en kan ik dan later de nieuwe ontvanger aansluiten dan de lattitude en longittude over nemen op de nieuwe en klaar. of moet ik dan ook alle positie opnieuw laten zoeken door de ontvanger

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 19:57 uur ----------

lattitude en longittude deze gegevens kan ik niet invoeren in mijn huidige ontvanger heb in de handleidingen en in het menu gekeken dan ga ik ervan uit dat het zonder die gegevens ook werkt

Laatst bewerkt:
dan zal ik maar wachten tot dat ik ontvanger ook erbij heb.

de motor is wel 1.2 en mijn lnb weet ik niet ik gebruik mijn oude ik neem dat die voltage wel verschil uitmaken toch waar die op moet staan

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 21:23 uur ----------

dan zal ik maar wachten tot dat ik ontvanger ook erbij heb.de motor is wel 1.2 en mijn lnb weet ik niet ik gebruik mijn oude ik neem dat die voltage wel verschil uitmaken toch waar die op moet staan
Ik zal er wel uitkomen lijkt moeilijker als dat het is denk ik zo.

alleen mijn engels is niet zo goed weet jullie de nerelandse benaming voor deze twee woorden omdat het menu van de ontvanger nl is

lattitude en longittude

In het menu staan de zelfde woorden.

Oeps had het zelfde antwoordt gegeven als @freggel ik zie niet waar ik de post kan deleten dus dan maar zo.

oke dan bedankt allemaal zodra ik alles heb ga ik ermee beginnen want met mijn oude ontvanger zal het niet lukken daar kan nergens vinden waar ik dit lattitude en longittude moet invullen terwijl hij wel motor ondersteuning bied

Hoi Speedy1979

In de meeste ontvangers vind je dit in het Hoofdmenu, vervolgens ga je naar Tuner, daarna naar Motorinstelling.

De Latitude wordt vaak aangeduid met de letter N.

Hier vul je 050.9 in

De Longitude wordt vaak aangeduid met de letter E.

Hier vul je 006.0 in

Groetjes en succes!

Bones

P.s. het kan zijn dat je meerdere voorloop-nullen nodig hebt (of juist mindere, hangt van je ontvanger af)

Laatst bewerkt door een moderator:
In mijn huidige ontvanger van radix staat het echt nergers kan alleen naar oost en west draaien en bij disec instellingen staat bij astra a achter bij hotbird b tukse sat c.

Ik wacht gewoon dat ik mijn nieuwe ontvanger ook heb dan ga ik alles buiten pas maken

ik zie niet waar ik de post kan deleten dus dan maar zo.
@Aart44, even ter info: users kunnen geen posts deleten, enkel editten binnen 5 minuten na het plaatsen van een posting/reactie.

kan nergens vinden waar ik dit lattitude en longittude moet invullen terwijl hij wel motor ondersteuning bied
Dan zal je oude ontvanger geen USALS ondersteunen maar wel DiSEqC 1.2

Let er op -bij je nieuwe ontvanger- dat USALS ook wel DiSEqC 1.3 wordt genoemd (Aart had dit al geschreven in dit draadje); en die moet je hebben.

Groetjes en succes.

Bones

Dat klopt helemaal mijn huidige ontvanger heeft inderdaad geen usals ondersteuning maar ik richt hem gewoon uit mijn met mijn oude ontvanger en als ik die nieuwe ontvanger heb vul ik die twee dingen in dan zal hij weer werken ga ik vanuit

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 13:36 uur ----------

ik heb een probleem ik heb de schotel zonder motor even ophangen om te kijken wat ik kan ontvangen nu heb ik hem op astra 19.2 oost staatn 96 signaal sterkte kwaliteit signaal 78 procent maar nu heb ik geen beeld blijft op zwart

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 20:04 uur ----------

ik ga alles weer terug sturen want het werkt voor geen meter ben vanaf vanmorgen 10 uur bezig geweest en wat krijg ik alleen

Oost 28.2 - Eurobird1/Astra2 voor de rest geen enkele satelliet meer door dan had ik alleen nog maar de losse schotel zonder motor aan mijn mast hangen.

Iedereen bedankt voor de goeie reacties alleen heb er niks aan gehad want wist eigenlijk al bijna zeker dat het hier niet ging

Ik heb sinds een jaar of 10 een 60 cm schoteltje gericht op astra 19.2 oost.
Niet zo snel opgeven; in je eerste post geef je op dat je al 10 jaar kan kijken naar 19,2E, dus:

1. je kijkt naar de verkeerde sat.

2: of je kaart heeft een update nodig; bel even naar 035-6477477 (wel even van te voren je smartcardnummer opschrijven en de keuze intikken dat je wel BVN ontvangt)

Groetjes,

Bones

ik heb een fta ontvanger zonder smartcard daar ligt het niet aan dan zal het aan de bomen liggen. Terwijl ik hier 5 jaar lang astra 19.2 oost heb gekeken en nu met een grotere schotel vind ik niks meer

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 08:00 uur ----------

ik zie net bij totaaltv dat op de serius geen ongecodeerde zenders zijn te ontvangen kan ik dan ook de astra 4 op 5 oost zoeken daar is genoeg ongecodeerd te ontvangen

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan