draaibaar schotel systeem

Het steekt heel nauw dat afstellen.

Die sateliet staat wel heeeel ver weg dus een kleine afwijking heb je gauw gemaakt.

ik zie net bij totaaltv dat op de serius geen ongecodeerde zenders zijn te ontvangen kan ik dan ook de astra 4 op 5 oost zoeken daar is genoeg ongecodeerd te ontvangen
Daar zijn idd geen FTA zenders te ontvangen, wellicht afstellen op Thor

ik heb nu wel beeld op de astra 4, 5 oost maar ik hem hem op automatisch zoeken op zenders gedaan ik vind er maar 8 in totaal die ik kan bekijken. Ik heb op de site van totaal tv gekeken bij de astra 4 ik zou toch meer zenders moeten zien doe ik dan wat fout of niet

LTV world en Belsat tv.

Hij vind er nu maar twee en onder zoeken geeft hij bij bepaalde frequenties fallied

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 10:11 uur ----------

ik heb in elke geval nu meer zenders op de astra 4 en ik ga de motor nu eens ermaken de latude instellingen van de motor is toch 52 graden wat ik gelezen heb

De Sirius is van naam veranderd; hij heet nu Astra 4A (4.8E)

1. Zoek even de freq van Visjon Norge op, die is FTA: 11996 H, symb: 27500 Fec: 3/4

2. Als ik Landgraaf invul op Dishpointer zijn de gegevens: Latitude 050.9 (dus geen 52 graden) en Longitude 006.0

Succes,

Bones

motor is bevestigd astra 4A heb ik beeld op maar als ik nu super rtl opzet van astra 19.2 oost draaid de motor niet moet ik dat eerst handmatig doen

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 11:31 uur ----------

ik ga alles weer afbreken en maanden alles terug sturen en kijken of ik het geld terug krijg het werkt niet zal ook nooit werken

Met een motor is het altijd even geduldig zijn. Als je de schotel en motor al op juiste wijze op Astra 4 hebt afgesteld, ben je al 75% klaar.

Heb je de juiste longittude en lattitude (lengte en breedtegraad) ingesteld? Want dat is wel nodig zodat de motor automatisch kan gaan draaien. Bij sommige ontvangers is het dan ook nodig de ontvanger even nieuw te starten nadat dit is ingegeven.

ik heb op astra 4 prima beeld signaal sterke van 96 procent heb volgens mij niet alle zenders ervan maar goed heb beeld.

Daarnaast kan ik wel kiezen in de ontvanger voor disec 1.2 en usals daar kan ik de longittude en lattitude instellen maar de cijfers zijn te veel kan er maar 3 invoeren.

in het menu van de ontvanger kan ik alleen tussen alle astra en turkse satellieet kiezen ik wil ook graag de hotbird en alle eutelsat ontvangen

@Speedy1979

Het is echt niet zo moeilijk.

1. Zet je motor via de schaalverdeling op 050.9

2. Zorg ervoor dat de motor op nul staat

3. Hang de schotel aan de motor

4. Zet de motor met de schotel op de Astra 4A (niet de motor laten draaien via de afstandbediening terwijl je dit doet)

5. Zoek een frequentie die op de Astra 4A sterk doorkomt (en die free to air is) B.v. Vision Norge op 11996H, symb: 27500, fec: 3/4

6. Kantel de schotel stukje bij beetje naar boven of beneden totdat je beeld hebt en zet je schotel een beetje vast.

7. Draai de motor (met schotel er op uiteraard) MET DE HAND voorzichting naar rechts en links totdat je het beste beeld hebt.

8. Zet je motor goed vast op de paal.

9. Kantel de schotel nu weer totdat je het beste beeld hebt, zet daarna alles goed vast.

10. Nu staat alles goed.

11. Als je USALS gebruikt, zet dan je Latitude op 050.9 (in sommige ontvangers is latitude de letter N

12. Zet je Longitude op 006.0 (in sommige ontvangers is longitude de letter E

(misschien moet je meer of minder voorloopnullen invoeren, jouw ontvanger ken ik niet)

13. Indien je geen USALS maar STAB gebruikt, dien je iedere sat goed in te voeren.

Groetjes,

Bones

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 13:03 uur ----------

in het menu van de ontvanger kan ik alleen tussen alle astra en turkse satellieet kiezen ik wil ook graag de hotbird en alle eutelsat ontvangen
Dan zul je die satellieten handmatig in je ontvanger moeten toevoegen.

(je vinkt ze gewoon aan en kies voor iedere sat USALS)

Groetjes,

Bones

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 13:08 uur ----------

Daarnaast kan ik wel kiezen in de ontvanger voor disec 1.2 en usals daar kan ik de longittude en lattitude instellen maar de cijfers zijn te veel kan er maar 3 invoeren.
Dan vul je 50.9 en 06.0 in.

ik ga het proberen ik ga de mast verplaatsen omdat die niet waterpas

hing de latitude op de motor ook instellen op 50 als ik dat goed begrepen heb dat ook zo in de ontvanger straks instellen

Nog een dubbelpost, sorry BT.

@Speedy1979

QUOTE Dan vul je 50.9 en 06.0 in. UNQUOTE

Als je maar 3 cijfers kunt invoeren voer je gewoon 509 en 060 in, die punt komt -als het goed is- er vanzelf in te staan.

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 13:22 uur ----------

hing de latitude op de motor ook instellen op 50
Je moet zowel je op de schaalverdeling van je motor, alsmede in je ontvanger op 50.9 zitten.

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 13:33 uur ----------

Als je nou alles goed hebt staan (en je hebt vrij uitzicht op 45E en als je ontvanger ook dvbs2 kan ontvangen) zet dan ook de Intelsat 12 (45E) in je satlijst op USALS; voer dan de freq 11632V met symb 20000 en fec 3/4 in.

Daar zit Rodina TV: een fantastisch Bulgaars muziekTV-station.

Echt geweldig, ik heb m net ingevoerd -dankzij de melding van de Vrije Fries-.

Je waant je net of je in een Bulgaars restaurant zit.

Lekker ontspannend en echt genieten!

Groetjes,

Bones

dan gai k dat straks probeer de pijp moet die precies waterpas zijn aan alle kanten hij is niet helemaal waterpas nu

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 13:35 uur ----------

denk dat ik zover kan draaien want de turkse sat op 42 E krijg ik denk niet

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 13:37 uur ----------

ik lees net een andere handleiding om een motor te installaeren daar staat

stel de motor in op de juiste "elevatiehoek" .

Dit is voor Nederland 39 graden.

De "latitude" van de motor komt op 51 graden.

Geloof mij nou maar; Dishpointer is gewoon goed, vul je eigen adresgegevens maar in, dan zul je zien dat je 50.9 moet hebben (zowel op de schaalverdeling van je motor alsmede in je ontvanger)

Groetjes,

Bones

de mast hang nu ga ik de motor doen dus op 50.9 en de arm in 0 staan zetten, moet de arm nu naar onder wijzen of naar boven dat heb ik ook gezien in het boekje staat naar onder

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 15:17 uur ----------

ik stop ermee het werkt nietzodra ik beeld heb op de astra 4 ik en ik uit het menu ga draait hij vanzelf wel naar rtl 2 op 19.2 oost maar krijg geen beeld en als hij draait draait hij echt heel erg scheef terwijl ik alels netjes in een rechte lijn heb gezet en ik kan de longittude en lattitude wat jullie gezegd heb totaal niet invoeren dan zegt dit bereik bestaat niet ik ga hem proberen om astra 19.2 oost te krijgen zonder motor die stuur ik terug

Als het je zelf niet lukt kan je toch altijd een monteur bellen van een sat speciaalzaak bij je in de buurt?

Ik kan je helaas niet helpen omdat ik vlakbij Amsterdam woon en Landgraaf mij een beetje te ver weg is.

Vraag wel even wat de globale kosten zijn.

Groetjes,

Bones

ik had dus al geinformeerd wat het ging kosten rond de 175 euro ik dacht dat het een kwestie was om de astra 4 4.8 E goed te krijgen en buiten klaar was dat het dan alleen de instellingen in de ontvanger zijn.

Ik heb de nul stand van de motor in een rechte lijn staat met de lnb en in zijn geheel staat nu de nul stand en de lnb gelijk naar de astra 4 toe is dit wel goed als ik dan naar het westen ga draaien gij helemaal naar rechts toe en links naar oosten en volgens de clark belt afbeelding klopt dit

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 17:42 uur ----------

ik vermoed dat ik een fout gevonden hebin het boekje van de motor staat dat ik hem met de ontvanger naar nulpunt/centrum moet draaien zodat de ontvanger een referentie punt opslaaat. Maar dan begrijp ik wel niet wel niet als ik de astra 4 in beeld waarom de motor dan op 0 staat dan moet hij toch op 4,8 oost wijzen de graden meter zeg maar

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 18:07 uur ----------

het zit in de instellingen van mijn ontvanger ik kom niet verder met instellen van Local lengte moeten 5 cijfers hier kan ik kiezen tussen E en W

Local breedte 4 cijfers ik kan kiezen tussen de N en S.

Klopt het dat je die instellingen per satelliet moet invoeren zodat de motor weet waar hij heen moet.

ik heb op dispointer gekeken voor de evalutie voor de astra 4 die moet op 3,7 graden staat, ik krijg op astra 4 maar 24 procent signaal word niet beter maar goed beeld zonder blokjes

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 19:11 uur ----------

Ik heb de beeld op de astra 4 38 zenders prima beeld en geluid

longittude 006.00 E

lattitude 05.09 N

wat moet ik nu doen om ander satellieten in te programmameren tenminste als buiten alles goed is krijg ik beeld

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 19:43 uur ----------

hij vind helemaal niks de motor draait wel vind geen enkel astra satelliet is het normaal dat schotel naar links kantelt met draaien en naar rechts kantel bij rechts draaien dacht dat de schotel recht moest hangen dat weet ik bij een vaste opstelling

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 19:52 uur ----------

ik heb nog een ander probleem ik heb op alle satellieten 45 procent signaal zelfs als ik de hand voor de lnb hou of de schotel op de grond in de tuin ligt dat kan toch niet of wel

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 20:07 uur ----------

ik ga maandag een bedrijf bellen voor het te installeren want er klopt geen ballen van de astra 4 draait hij wel heen maar geen beeld terwijl ik heb wel daarop heb uitgericht

longittude 006.00 Elattitude 05.09 N
Die instellingen zijn niet goed voor Usals gebruik van de motor.

Maar dan begrijp ik wel niet wel niet als ik de astra 4 in beeld waarom de motor dan op 0 staat dan moet hij toch op 4,8 oost wijzen de graden meter zeg maar
Dat komt omdat wij toch een aantal graden uit het zuiden liggen, dus niet precies op de 0 meridiaan of zoiets. Om die afwijking op te vangen wordt de motor wel op 0 gezet maar afgesteld op de Astra 4.

Overigens vindt ik 175 euro veel te duur voor even een schotel te komen afstellen. Ik zal je zometeen via pm even een nummer geven. Dan kun je daar eens vragen.

Hoezo de Usals instellingen zijn niet goed want dat heeft iemand mij hier op het forum geschreven en op dishpointer staat het ook.

op dishpointer staan deze gegevens die bij mijn adres horen

Latitude: 50.9071° dit moeten 4 cijfers zijn in mijn ontvanger staat achter N

Longitude: 6.0364° dit moeten 6 cijfers zijn in mijn ontvanger staat achter E

alleen staat die dingen wel omgedraaid in mijn ontvanger

Satellite: 4.8E SIRIUS 4

Elevation: 31.7° is dit voor de heling van de motor of schotel

Azimuth (true): 181.6°

Azimuth (magn.): 181.1°

Speedy

Ik krijg bijna de neiging om mijn spullen te pakken en dat ding voor je af te stellen.

Groetjes,

Wing

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan