Ik begrijp dat helemaal. Ik ben overigens ook niet gevoelig voor beloningen. Kans op prijzen maak je daar volgens mij toch al niet als EU persoon en smeergeld krijg je ook niet.
Maar je moet tegenwoordig voor veel spellen die je koopt al gewoon Steam hebben. Daarnaast krijg je vaak goedkope games via G2A en anderen en die moet je dan via Steam activeren.
Voor de rest hoef ik geen games meer te backuppen bij een nieuwe pc. Steam installeren, games weer installeren en klaar.
Enige wat verloren kan gaan is savegames. Maar de dingen die je open hebt gespeeld blijven gewoon in je Steam account bewaard dus dat is ook handig. Geen probleem dat cd's gejat of beschadigd kunnen worden.
Ik heb er ook heel lang tegenop gekeken voordat ik ermee begonnen ben.
Heeft ook nadelen, je kunt je games niet verder verkopen als je er klaar mee bent en je mag je Steam account niet verkopen (da's weer ideaal voor de game makers). Wel leuk is dat er een family mode is en dat als je zelf niet aan het gamen bent, een familielid op een andere pc met jouw games kan spelen.
Maar ik zie het net als met Windows. Je komt er bijna niet meer onder uit. Heel veel (zo niet de meeste) nieuwe spellen werken nu eenmaal met Steam, of Origin of Uplay. Net als de nieuwste Tombraider.
Je kunt dan nog wel een CD in de winkel kopen, maar die geeft dan de handleiding om Steam te installeren of installeert het spel via Steam, Origin of Uplay. Dat is gewoon de toekomst, of eigenlijk is dat al hedendaags.
Geen idee wanneer de bug met de verkenner is gekomen. Dit is een nieuwe pc van zeg maar oud jaar 2017 en daar is een nieuwe verse Windows 10 op geinstalleerd.
In het begin was dit probleem niet. Af en toe gewoon ook niet. Als ik wist wanneer het ontstaan was kon ik makkelijker een oorzaak vinden.
Het blijft me enorm verbazen dat het probleem zich niet meer voordoet als ik eerst de eigenschappen van een directory op een van de niet-C drives bekeken heb.