Dat van die 2 stops strategie viel me opeens ook op, ik dacht nog "nu zijn alle kansen verkeken", maar toen bleek dat iedereen behalve Ferrari, of in elk geval Leclerc opeens een 2-stop deed op een circuit waar ze normaliter maar 1 stop maken dus dat was wel apart.
Slechte pitstop van Max? Was je ingedut dan? Hebben ze toch duidelijk laten zien, ook nog eens in de herhaling. Zijn rechter achterwiel ging er niet goed af en daar moesten ze echt even aan rukken, dat kostte zoveel tijd.
Tja Norris naar plek 2 sturen.... dan moest Piastri 3,5 seconden laten vallen. Ik denk dat hier na de vorige keer wel wat over gesproken is toen een team order naar Norris ging om zo langzaam te rijden dat Piastri kon winnen dat ze nu niet meer dit soort orders geven met een dergelijke voorsprong.
Of dat zo enorm gedurfd was van Ferrari weet ik niet, want een 1 stopper was normaal op dat circuit, ook verleden jaar nog. Het was dus eerder apart te noemen dat nu opeens iedereen voor een 2 stopper ging.
Maar het werd uiteindelijk wel krap, dat klopt.
En dit keer was ik aan de beurt om het een saaie race te vinden. Moet wel zeggen dat ik de tweede stops van de rest (na Max) gemist heb gezien ik uit verveling even naar buiten ben gegaan. Even zien of buurman iets verkocht had met de garage sale die ook vandaag was bij sommigen.
Max piepelen? Hoe dan? Perez komt niet eens in de buurt van Max met punten dus hoezo zouden ze hem dan moeten piepelen?
Hoe dan ook, je mag naar de Hema voor die geurkaars.
Ik had er echt meer van verwacht.